شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 31 - مرداد - 1361

31/مرداد/1361

 

قرارگاه‌ قدس‌: 1ـ در منطقه‌ خاكريز هلالي‌ به‌مختصات‌ 21‌ـ17 در ساعت‌ 22:00 تاريخ‌ 30/5/61 يك‌ گروه‌ از گشتي‌هاي‌ دشمن‌ در 100 متري‌ خاكريز خودي‌ مشاهده‌ شدند. همچنين‌ در مختصات‌ 17‌ـ15 و 36‌ـ74، فعاليت‌ گشتي‌ها‌ مشاهده‌ شد.

2ـ در منطقه‌ خاكريز هلالي‌ و ابرويي‌‌شكل‌، دشمن‌ سنگر تانك‌ احداث‌ كرده‌ و از قسمت ‌ابرويي،‌ خاكريزي‌ را كه‌ قبلاً بين‌ دژ خود و جاده‌اي‌ كه‌ 50 تا 60 متري‌ غرب‌ دژ خودي‌ است‌، به‌سمت‌ غرب‌ امتداد داده ‌و متصل‌ به‌خاكريز غربي‌ خود كرده‌ است‌. اين‌ خاكريز پشت‌ كانالي‌ است‌ كه‌ نيروهاي‌ دشمن‌ در آن‌ مستقر هستند.

3ـ تبادل‌ آتش‌ بين‌ طرفين‌ در طول‌ دوره‌ ادامه‌ داشت‌.

4ـ در مختـصات‌ 36‌ـ74 در جنوب‌ سيل‌بند دوم‌ در پشت‌ جـاده ‌آسفالته‌ جفيرـ نشوه عناصري‌ از دشمن‌ حدود 30 تا 40 نفر مستقر هستند. به‌‌نظر مي‌رسد دشمن‌ از اين‌ نيروها براي ‌شناسايي‌ نيروهاي‌ خودي‌ استفاده‌ خواهد كرد.

قرارگاه‌ فجر: 1ـ تبادل‌ آتش‌ در طول‌ دوره‌ بين‌ طرفين‌ ادامه‌ داشت‌.

2ـ 4 دستگاه‌ بيل‌‌مكانيكي‌ در مختصات‌ تقريبي ‌09‌ـ86 به‌‌طور غيرفعال‌ مشاهده‌ شد.

3ـ يك‌ گروه‌ از برادران‌ از 3 كيلومتري‌ منطقه‌ با گراي‌ 278 حركت‌ كرده‌ و پس‌ از طي‌ 1500 متر به‌ 400 متري‌ مواضع‌ دشمن‌ رسيدند. پس‌ از طي‌ اين‌ مسافت‌ به‌ ميدان‌ مين‌ دشمن‌ رسيدند كه‌ فاقد سيم‌‌خاردار و شاخص‌ بود و رديف‌ اول‌ آن‌ از نوع‌ مين ‌45 تكه‌اي‌ بود.

قرارگاه‌ فتح: تيپ‌ 8 نجف‌اشرف‌: 1ـ يك‌ گروه‌ از برادران‌ از مختـصات‌ 84‌ـ30 با گراي‌ 290 و طي‌ 3600 قدم‌ و بعد از آن‌ با گراي‌ 300 و طي‌ 600 قدم‌ با گروه‌ كمين‌ دشمن‌ برخورد كردند.

2ـ يك‌ گروه‌ ديگر از مختصات‌ 84‌ـ20 با گراي‌ 305 و طي‌ 3300 قدم‌ در سمت‌ چپ،‌ چند سنگر ديده‌باني‌ مشاهده‌ كردند كه‌ در عمق‌ 2500 قدمي‌ بود. وقتي‌ به‌‌قسمت‌ راست‌ رفتند، اثري‌ از ميدان‌ مين‌ مشاهده‌ نكردند.

تيپ‌ 14 امام‌ حسين‌(علیه‌السلام): يك‌ گروه‌ از برادران‌ از 6400 متري‌ سمت‌ چپ‌ پاسگاه‌ زيد با حركت‌ از روي‌ جاده شني‌ با گراي‌ 268 و طي‌ 700 قدم سنگرهاي‌ تانك‌ را مشاهده‌ كردند و پس‌ از پيمودن‌ 700 قدم‌ ديگر به‌ ميدان‌ مين ‌دشمن‌ برخورد كردند كه‌ رديف‌ اول‌ آن مين‌ تركشي(نارنجكي‌) بود.

تيپ‌ علي‌بن‌ابيطالب(علیه‌السلام): 1ـ يك‌ گروه‌ از برادران‌ در 2750 متري‌ سمت‌ راست‌ پاسگاه‌ زيد با گراي‌ 330 مشاهده‌ كردند كه‌ در عمق‌ 3050 قدمي‌ ميدان‌ مين‌ قرار دارد.

2ـ در طول‌ دوره‌ تبادل‌ آتش بين‌ طرفين‌ ادامه‌ داشت‌.

3ـ مهندسي‌ دشمن‌ در طول‌ دوره‌ در حال‌ حفر كانال‌ و احداث‌ جاده‌ مشاهده‌ شد. همچنين‌ در گراي‌ 295‌ـ 305، 7 دستگاه‌ تانك‌، يك‌ دستگاه‌ لودر و يك‌ دستگاه‌ ايفا ‌مشاهده‌ شد.

قرارگاه‌ نصر: 1ـ فعاليت‌ نيروهاي‌ پياده‌ دشمن‌ در كشيدن‌ سيم‌‌خاردار، ايجاد میدان مين‌ و حفر سنگر انفرادي‌ در طول ‌دوره‌ بين‌ كانال‌ 3 متري‌ به‌سمت‌ خط‌‌مقدم‌ دشمن‌ مشاهده‌ شد.

2ـ مهندسي‌ دشمن‌ در طول‌ دوره‌ فعال‌ بود، به‌‌طوري‌كه‌ 3 دستگاه‌ بلدوزر و لودر دنباله‌ كانال‌ 40 متري‌ به‌سمت‌ غرب(طلاييه‌‌قديم‌) را ادامه‌ مي‌دادند.

3ـ تبادل‌ آتش‌ درطول‌ دوره‌ بين‌ طرفين‌ ادامه‌ داشت‌. همچنين‌ اخيراً دشمن‌ از گلوله‌هاي‌ زماني‌ استفاده‌ مي‌كند.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،قرارگاه قدس،فجر

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...