شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 11 - آذر - 1359

11/آذر/1359

 

محور دب‌حردان: به‌علت نفوذ آب در روستاي حردان، دشمن تا 2 كيلومتري اين روستا مجبور به‌عقب‌نشيني شده و طبق گزارش رسيده تعدادي تانك و نفربر در اين محل مستقر كرده است. همچنين در 3 كيلومتري پشت روستاي حردان چند دستگاه لودر كه مشغول حفر سنگر بودند، مشاهده شد. لازم به‌ذكر است كه روستاي حردان توسط دشمن مين‌گذاري شده است. البته دشمن از جانب غرب حردان تنها يك كيلومتر عقب رفته است و سربازان عراقي با لودر مشغول احداث سومين سد در برابر آب هستند. تعدادي تانك و نفرات پياده خودي در منطقه مستقر شده‌اند كه نيروهاي دشمن را زير آتش دارند.

محور فارسيات: موقعيت دشمن در منطقه مليحان چنين گزارش شده است: 1ـ توپخانه دشمن در منطقه تخيطيه و براجعه بدون تغيير در جاي خود باقي است.

2ـ توپخانه دشمن مستقر در بين براجعه و تخيطيه مواضع خودي را در 2 كيلومتري جنگل سيدحسن زير آتش داشت.

3ـ 7 دستگاه تانك هنوز در داخل جنگل سيدحسن مستقر است.

4ـ بين روستاي صفحه‌يك و مكسر به‌فاصله 7 كيلومتر از رودخانه كارون 8 دستگاه تانك مشاهده شده است كه احتمالاً به‌طرف فارسيات شليك مي‌كنند.

گزارش رسيده از روستاي شمريه حاکي است كه در ساعت 7:30، 8 دستگاه تانك عراقي شروع به‌پيشروي و نزديك شدن به ‌رود كارون را كردند كه با مقاومت دليرانه برادران پاسدار و ژاندارمري مواجه شدند. در اين درگيري كه تا ساعت 14:30 ادامه داشت، برادران پاسدار و ژاندارمري با پشتيباني توپخانه ارتش موفق شدند 3 تانك عراقي را منهدم كرده و تعداد زيادي از مزدوران كافر را به‌هلاكت برسانند. پس از اين درگيري موفقيت‌آميز مزدوران عراقي مجبور به‌فرار و عقب‌نشيني شدند.

محور دارخوين: طبق گزارش واصله از روستاي نثاره و رحمانيه اهالي روستاي رحمانيه به‌روستاي نثاره نقل مكان كرده‌اند. همچنين گزارش رسيده از منطقه محمديه حاكي است كه دشمن مشغول حفر سنگر در شـرق جاده اهواز‌ـ آبـادان مقابل پل احداث شده روي كارون است. ضمناً نيروهاي زرهي خودي نيز در مقابل سلمانيه مستقر شده‌اند. در اثر حملات روز گذشته دشمن با خمپاره و توپ به‌منطقه 2 برادر پاسدار شهيد و 2 برادر ارتشي مجروح شدند.

محور آبادان: در عمليات دلاورانه برادران پاسدار به‌همراه برادران ارتشي در جبهه فياضيه‌‌ـ آبادان 3 دستگاه تانك و 2 دستگاه خودرو حامل مهمات و نفرات و يك جيپ منهدم شد و 30 نفر از مزدوران بعثي به‌هلاكت رسيدند.

محور كرخه‌كور: 4 دستگاه تانك دشمن از طرف روستاي ازرك‌يك به‌سوي شرطاق در حركت بودند. همچنين توپخانه دشمن كه در 2 كيلومتري كوهه‌يك مستقر است، در حال تيراندازي بود.

محور حمودي‌سعدون: دشمن در 3 كيلومتري شمال‌شرقي حويش‌نيس 6 دستگاه تانك، يك نفربر فرماندهي، حدود 24 دستگاه خودرو حامل مهمات و آذوقه و حدود 50 نفر پياده مستقر كرده است كه نيروها از شرق به‌شمال گسترده شده‌اند. لازم به‌توضيح است كه نيروهاي فوق‌ در امتداد نيروهاي حمودي‌فردوس هستند.

محور سوسنگرد:1‌ـ وضعيت غرب سوسنگرد نسبت به‌روز گذشته تغييري نداشته است. توپخانه خودي مواضع دشمن را در غرب سوسنگرد زير آتش دارد كه تلفاتي وارد شده است.

2‌ـ گزارش رسيده در روز 11/9/59 حاكي است كه در درگيري تن‌به‌تن برادران پاسدار با كفار بعثي، موفق به‌انهدام چند سنگر انفرادي و به‌هلاكت رساندن 16 تن شدند. در اين عمليات يكي از برادران پاسدار به‌شهادت رسيد.

3‌ـ طبق اطلاع رسيده، در شمال‌غربي روستاي هوفل در شمال سوسنگرد 6 عراده توپ دورزن، 4 دستگاه تانك، 3 دستگاه نفربر و حدود 50 نفر پياده مشاهده شد.

اطلاعات برون‌مرزي: بنا به‌اطلاع رسيده به‌علت متشنج شدن وضع مرز سوريه و اردن و احتمال درگيري بين اين 2 كشور پادشاه اردن نيروهاي خود را كه به‌كمك عراق به‌داخل خاك عراق گسيل داشته بود و آن‌ها نظم شهرها، حكومت نظامي و حفاظت داخلي كشور عراق را به‌عهده داشتند، به‌كشور خود فرا خوانده است. اين موضوع باعث بالا گرفتن تظاهرات و تشنجات داخلي عراق شده است. عده‌اي از امراي ارتش عراق توسط صدام اعدام شده‌اند و كلاً وضع داخلي عراق متشنج است.

 

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،فارسیاب،دب حردان

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...