شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 7 - اسفند - 1359

7/اسفند/1359

 

محور حمودي‌فردوس‌: در وضعيت‌ كلي‌ دشمن‌ تغييري‌ صورت‌ نگرفته‌ است‌. 4 تا 5 دستگاه‌ بلدوزر و 2 دستگاه‌ بيل‌مكانيكي‌ در شمال‌غربي‌ روستاي‌ حمودي‌فردوس‌ روي‌ سد خاكي‌ مشغول‌ ايجاد استحكامات‌ مشاهده‌ شدند.

محور جنوب‌ جاده‌ حميديه‌ـ سوسنگرد: به‌علت‌ بسته‌ شدن‌ آب‌ كرخه‌ از ميزان ‌آبي‌ كه‌ در منطقه‌ رها شده‌ بود، كم‌ شده‌ است‌. در جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ ساچت‌(غرب‌طراح‌) 3 دستگاه‌ تانك‌ و يك‌ برجك‌ ديده‌باني‌ قابل‌ مشاهده‌ بود. همچنين‌ چند قبضه‌ خمپاره‌انداز روي‌ نيروهاي‌ خودي‌ اجراي‌ آتش‌ مي‌كردند. توپخانه‌ دوربرد دشمن‌ نقاط‌ مسكوني‌ حميديه‌ را زير آتش‌ قرار داد كه‌ در نتيجه‌ 9 نفر از مردم‌ مسلمان‌ بي‌گناه‌ شهيد و 13 نفر زخمي‌ شدند. محل‌ توپخانه‌ دشمن‌ كه‌ شهر را زير آتش‌ قرار داد، در 3 كيلومتري‌ جنوب‌شرقي‌ و جنوب‌غربي‌ حمودي‌فردوس‌ است‌.

محور دارخوين‌: 1ـ در ساعت‌ 13:00 با آتش‌ هلي‌كوپترهاي‌ هوانيروز در غرب ‌انرژي‌ اتمي‌ يك‌ دستگاه‌ اورال‌ و يك‌ دستگاه‌ جيپ‌ با سرنشينان‌ آن‌ منهدم‌ شدند.

2ـ در غرب‌ دارخوين‌ كانالي‌ به‌عرض‌ 30 متر از طريق‌ استانداري‌ در دست ‌احداث‌ است‌ كه‌ احتمالاً تا 15 روز ديگر پايان‌ مي‌يابد.

محور محمديّه‌: دشمن‌ بر تعداد سنگرهاي‌ خود در اين‌ محور افزوده‌ است‌. شب‌ صداي‌ كار كردن‌ بلدوزرها به‌گوش‌ مي‌رسد. با آتش‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار تعدادي‌ از سنگرهاي‌ دشمن‌ منهدم‌ شد.

محور سوسنگرد: در آخرين‌ لحظاتي‌ كه‌ بولتن‌ آماده‌ چاپ‌ بود، اخبار زير از منطقه حمودي‌فردوس‌ به‌‌دست‌ ما رسيد:

1ـ دشمن‌ ارتفاع‌ سدي‌ را كه‌ از حمودي‌فردوس‌ به‌‌طرف‌ شمال‌ احداث‌ كرده‌، بالا برده‌ و بلدوزرها روي‌ سد كماكان‌ مشغول‌ ايجاد استحكامات‌ هستند.

2ـ در تاريخ‌ 8/12/59، 80 دسـتگاه‌ ماز ارتشي‌ حامل‌ بلـدوزر و لودر به‌‌طرف‌ حمودي‌فردوس‌ در حركت‌ بودند. مسير حركت‌ خودروها از غرب‌ حمودي‌فردوس ‌روي‌ جاده‌ تداركاتي‌ بود.

ارزيابي‌ خبر: بند 2 قابل‌ تحقيق‌ و بررسي‌ است‌.

محور جنوب‌غرب‌ سوسنگرد: نيروي‌ دشمن‌ در اين‌ منطقه‌ تغييري‌ نداشته‌ است ‌و همچنان‌ در غرب‌ آلبوعفري‌جنوبي‌ و ساريه‌ مستقر هستند. در جنوب‌ ساريه‌ 3 دستگاه‌ تانك‌ مشاهده‌ شد.

محور جنوبشرق‌ سوسنگرد: آبي‌ كه‌ از كرخه‌ به‌طرف‌ نيروهاي‌ دشمن‌ سرازير شده‌، به‌عرض‌ 3 تا 4 كيلومتر در شمال‌ كرخه‌كور گسترش‌ يافته‌ است‌. بر اساس‌ گزارش‌هاي‌ رسيده‌ پيشروي‌ آب‌ خفيف‌ است‌.

محور غرب‌ و شمال‌‌غرب‌ سوسنگرد: نيروهاي‌ دشمن‌ در غرب‌ سوسنگرد و شكارباني‌ مانند روزهاي‌ قبل‌ مستقر هستند و نقل‌‌و‌انتقالاتي‌ نداشتند. بر اساس‌ خبر رسيده‌ 5 عراده‌ توپ‌ در يك‌ كيلومتري‌ جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ آلبوحمادي‌ مستقر است‌. در 400 متري‌ جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ سيدشبيب‌ 2 عراده‌ ديگر استقرار دارند. همچنين‌ در 2 كيلومتري‌ جنوب‌ روستاي‌ سيدشبيب‌ 2 عراده‌ توپ‌ در حال‌ شليك‌ به ‌طرف‌ نيروهاي‌ خودي‌ مشاهده‌ شد.

محور اللّه‌اكبر: 2 فروند ميگ‌ متجاوز عراقي‌ در ساعت‌ 11:30 بر فراز ارتفاعات ‌الله‌اكبر در حال‌ شناسايي‌ و احتمالاً عكسبرداري‌ مشاهده‌ شدند. همچنين‌ 20 دستگاه‌ كاميون‌ و 25 تا 30 دستگاه‌ گريدر، لودر، بلدوزر و غلتك‌ مشغول‌ ساختن‌ جاده ‌تداركاتي‌ در اين‌ محور مشاهده‌ شدند.

 

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محور حمودی،فردوس

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...