شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 3 - فروردین - 1360

3/فروردین/1360

 

محور فارسيات‌: بر اثر فشار آب‌، كانالي‌ كه‌ در شمال‌ روستاي‌ صفحه‌2 قرار دارد و مانع‌ پيشروي‌ آب‌ به‌سمت‌ غرب‌ بود، شكسته‌ شد و آب‌ به‌سمت‌ غرب‌ در حركت ‌است‌. بر اساس‌ خبر رسيده‌، تا ساعت‌ 17:30 آب‌ تا 1200 متري‌ شمريه‌ رسيده ‌است‌. بر اساس‌ گزارش‌ ديگري‌ 2 دستگاه‌ تانك‌ در پشت‌ سد احداثي‌ كه‌ از تخيتيه‌ تا كوهه‌ و بني‌تميم‌ امتداد دارد، مواضع‌ خودي‌ را با تير مستقيم‌ زير آتش‌ داشتند. بر روي‌ سد نفرات‌ زيادي‌ مشاهده‌ شد. 2 قبضه‌ تيربار از سد مذكور حفاظت‌ به‌عمل ‌مي‌آورند.

محور ساچت‌: 1ـ تغييري‌ در مواضع‌ دشمن‌ در جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ ساچت ‌مشاهده‌ نشده‌ است‌.

2ـ از ساعت‌ 23:00 تا 2:00 روز 3/1/60 يگان‌هايي‌ از دشمن‌ از غرب‌ به‌شرق ‌در حال‌ حركت‌ مشاهده‌ شدند. احتمالاً دشمن‌ در حال‌ تعويض‌ يگان‌هاي‌ خود در اين ‌محور است‌.

3ـ شدت‌ آتش‌ طرفين‌ نسبت‌ به‌روزهاي‌ قبل‌ كاهش‌ يافته‌ است‌.

محور حمودي‌فردوس‌: 1ـ آبي‌ كه‌ در پشت‌ سد احداثي‌ دشمن‌ در منطقه‌ فوق ‌جمع‌ شده‌ بود، رفته‌رفته‌ رو به‌خشكي‌ مي‌رود.

2ـ 6 دستگاه‌ بلدوزر در پشت‌ سد مشغول‌ ايجاد استحكامات‌ مشاهده‌ شدند. احتمالاً دشمن‌ در پشت‌ سد مشغول ‌احداث‌ سد ديگري‌ است‌.

3ـ 35 سنگر در انتهاي‌ سد خاكي‌ ديده‌ شد. همچنين 3 دستگاه‌ تانك‌ سوخته‌ و 6 قبضه‌ تيربار قابل‌ رويت‌ بود.

4ـ نيروهاي‌ پياده‌ دشمن‌ به‌طور پراكنده‌ روي‌ سد ديده‌ شده‌اند.

5ـ وضعيت‌ دشمن‌ در اين‌ محور تغيير محسوسي‌ نداشته‌ است‌.

محور جنوب‌ جاده‌ سوسنگردـ حميديه‌: وضعيت‌ دشمن‌ در پشت‌ سد احداثي‌ در اين‌ محور و در اطراف‌ قبر سعدون‌ تغييري‌ نداشته‌ است‌. در روزهاي‌ 2 و 3 فروردين ‌جاده‌ حميديه‌ـ سوسنگرد و علي‌الخصوص‌ منطقه‌ گلبهار زير آتش‌ شديد توپخانه ‌دشمن‌ قرار داشت‌.

محور جنوب ‌غرب‌ سوسنگرد: در امتداد كانالي‌ كه‌ از شمال‌ روستاي‌ ساريه‌ به ‌رودخانه‌ نيسان‌ منتهي‌ مي‌شود، افراد پياده‌ دشمن‌ مشاهده‌ شدند. در مواضع‌ دشمن ‌در اين‌ محور تغييري‌ داده‌ نشده‌ است‌. 5 دستگاه‌ تانك‌ و نفربر در جنوب ‌غربي ‌روستاي‌ ساريه‌ ديده‌ شدند. تحرك‌ و نقل‌وانتقالاتي‌ در اين‌ محور ديده‌ نشد. با آتش‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار يك‌ سنگر تجمعي‌ در روستاي‌ آلبوعفري‌جنوبي‌ كاملاً منهدم‌ شد كه‌ تعدادي‌ كشته‌ يا زخمي‌ شدند.

محور غرب‌ سوسنگرد: 1ـ يك‌ قبضه‌ تيربار بر بالاي‌ بام‌ مدرسه‌ در روستاي ‌احيمر مستقر شده‌ است‌.

2ـ در روستاي‌ برديه‌بزرگ‌ چند دستگاه‌ تانك‌ و نفربر و خودرو مستقر هستند.

3ـ در جنوب‌غربي‌ روستاي‌ برديه‌كوچك‌ يك‌ عراده‌ توپ ‌ضدهوايي‌ و 6 عراده‌ توپ‌ مشاهده‌ شد.

4ـ در جنوب‌غربي‌ روستاي‌ دهلاويه‌ 2 عراده ‌توپ‌ ديده‌ شد.

5‌ـ 6 عراده‌ توپ‌ دوربرد در جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ فنيخي‌ مواضع ‌خودي‌ را زير آتش‌ قرار داده‌ بودند.

6ـ هنگام‌ شب‌ يك‌ ستون‌ زرهي‌ از روستاي ‌دهلاويه‌ به‌سمت‌ جنوب‌ روستاي‌ برديه‌بزرگ‌ در حال‌ حركت‌ مشاهده‌ شد. احتمالاً دشمن‌ در اين‌ نقطه‌ يگان‌هاي‌ خود را تقويت‌ كرده‌ است‌.

محور اللّه‌اكبر: در دامنه‌ تپه‌هاي‌ شحيطيه‌ چند دستگاه‌ تانك‌ و نفربر ديده‌ شد. تردد دشمن‌ در اين‌ منطقه‌ نسبت‌ به‌روزهاي‌ قبل‌ افزايش‌ يافته‌ است‌. 3 نفر از برادران‌ ارتشي‌ شهيد و يك‌ نفر زخمي‌ شدند.

محور سوسنگرد: سوسنگرد و روستاهاي‌ اطراف‌ آن‌ همانند روزهاي‌ قبل‌ زير آتش‌ توپخانه‌ و خمپاره‌ قرار داشت‌ كه‌ در نتيجه‌ 4 نفر از برادران‌ پاسدار شهيد و 3 نفر زخمي‌ شدند.

محور دارخوين‌: بر اساس‌ گزارش‌ برادران‌ پاسدار در تاريخ‌ 2/1/60، در ساعت 11:00، 30 نفر از مزدوران‌ بعثي‌ در جنوب‌غربي‌ دارخوين‌ و 6 كيلومتري‌ روستاي ‌مشارع‌ مشغول‌ بازي‌ فوتبال‌ ديده‌ شدند. همچنين‌ بر اثر آتش‌ توپخانه‌ نيروهاي ‌خودي‌ يك‌ عراده‌ توپ‌ و 3 انبار مهمات‌ در منطقه‌ مارد منهدم‌ شد.

محور سلمانيه‌ـ محمديه‌: 12 دستگاه‌ تانك‌ در جنوب‌شرقي‌ محمديه‌ و شرق ‌جاده‌ اهوازـ آبادان‌ ديده‌ شد. بر اساس‌ گزارش‌ ديگري‌ آب‌ تا نزديكي‌ نيروهاي‌ فوق ‌رسيده‌ است‌. همچنين‌ 6 دستگاه‌ بلدوزر و 3 دستگاه‌ كاميون‌ مشغول‌ ايجاد سد در جلوي‌ اين‌ نيروها بودند.

محور شوش‌: 1ـ مواضع‌ دشمن‌ در شليبيه‌ و عنكوش‌ نسبت‌ به‌روزهاي‌ قبل ‌تغييري‌ نداشته‌ است‌.

2ـ در طول‌ روز دشمن‌ مواضع‌ خودي‌ را به‌‌طور پراكنده‌ زير آتش‌ داشت‌.

3ـ در شناسايي‌ كه‌ در قسمت‌ جنوب‌غربي‌ زعن‌ صورت‌ گرفت‌، 4 سنگر مشاهده‌ شد.

4ـ در تاريخ‌ 2/1/60، با آتش‌ دقيق‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار يك ‌انبار مهمات‌ منهدم‌ شد كه‌ يك‌ ساعت‌ در حال‌ انفجار و سوختن‌ بود.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،فارسیات،محورساچت

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...