شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 11 - فروردین - 1360

11/فروردین/1360

 

محور جاده‌ اهوازـ خونين‌شهر: آب‌ از روستاهاي‌ بيوض‌، مكسر، صفحه‌يك‌، صفحه‌2، شمريه‌، سيره‌ و قجريه‌ در حدفاصل‌ جاده‌ و رودخانه‌ در حال‌ پيشروي‌ به‌سمت‌ كيلومتر 70 جاده‌ اهوازـ خونين‌شهر است‌.

محور ساچت‌: 10 دستگاه‌ تانك‌ در جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ ساچت‌ مشاهده‌ شد. 30 نفر از مزدوران‌ عراقي‌ نيز در محل‌ فوق‌ ديده‌ شدند. در اين‌ روز تبادل‌ آتش‌ بين ‌نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ ادامه‌ داشت‌.

محور جنوب‌ جـاده‌ سوسـنگردـ حميديه‌: 1ـ بر اثر طغيان‌ رودخانه‌ كرخه‌ جاده ‌حميديه‌ـ سوسنگرد همچنان‌ قطع‌ است‌.

2ـ آب‌ تا پشت‌ سد دشمن‌ در شمال‌ قبر سعدون‌ رسيده‌ است‌ ولي‌ نيروهاي ‌دشمن‌ در پشت‌ سد در جاي‌ خود باقي‌ هستند. به‌استناد گزارش‌ تأیید نشده‌اي‌ اين ‌نيروها بسيار كم‌ مي‌باشند.

3ـ بلدوزرها مشغول‌ محكم‌ كردن‌ سدي‌ هستند كه‌ دشمن‌ در شمال‌ قبر سعدون‌ احداث‌ كرده‌ است‌.

4ـ به‌‌علت‌ فشار آب‌ چند پل‌ بين‌ روستاهاي‌ جلاليه‌ و گلبهار خراب‌ شده‌ است‌.

5ـ ميزان‌ آب‌ كرخه‌ كه‌ تا ساعت‌ 17:00 روز 11/1/60 به‌دست‌ آمده‌، 71/4 بوده‌ است‌.

6ـ تبادل‌ آتش‌ شديد بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ در طول‌ روز ادامه‌ داشت‌.

محور جنوب‌غرب‌ سوسنگرد: در وضعيت‌ نيروهاي‌ دشمن‌ در جنوب‌غرب ‌سوسنگرد، نسبت‌ به‌روز گذشته‌ تغييري‌ حاصل‌ نشده‌ است‌. 2 دستگاه‌ لودر در حال ‌محكم‌ كردن‌ سدي‌ هستند كه‌ از شمال‌ ساريه‌ تا نزديك‌ عتابيه‌ كشيده‌ شده‌ است‌. آب ‌بسيار زيادي‌ در پشت‌ اين‌ سد جمع‌ شده‌ است‌.

محور غرب‌ سوسنگرد: 1ـ حدفاصل‌ دهلاويه‌ و دحيماويه‌ 6 دستگاه‌ تانك‌ در حال‌ شليك‌ به‌سمت‌ نيروهاي‌ خودي‌ در هوفل‌ ديده‌ شدند.

2ـ توپخانه‌ دشمن‌ در شمال‌غربي‌ پل‌ سابله‌ و جنوب‌ فنيخي‌ مستقر است‌.

3ـ خودروهاي‌ زيادي‌ در جاده‌ تداركاتي‌ دشمن‌ از بستان‌ تا احيمر در حال‌ حركت ‌ديده‌ شدند.

محور اللّه‌اكبر: 1ـ 3 دستگاه‌ نفربر دشمن‌ در جنوب‌ تپه‌هاي‌ شحيطيه‌ مشاهده ‌شد.

2ـ 10 سنگر جديد در دامنه‌ تپه‌هاي‌ شحيطيه‌ احداث‌ شده‌ كه‌ نيروي‌ زرهي‌ و پياده‌ آن‌ها ديده‌ شدند.

3ـ تعداد زيادي‌ خودرو به‌طرف‌ ارتفاعات‌ الله‌اكبر و تپه‌هاي‌ شحيطيه‌ در حال ‌رفت‌وآمد ديده‌ شدند.

4ـ تعداد زيادي‌ لودر و بلدوزر در حال‌ ساختن‌ و تكميل‌ جاده‌ تداركاتي‌ در پل ‌رودخانه‌ كرخه‌ ديده‌ شدند.

محور سوسنگرد و قراء اطراف‌: سوسنگرد و روستاهاي‌ اطراف‌ همانند روزهاي‌ گذشته‌ زير آتش‌ شديد توپخانه‌ و خمپاره‌اندازهاي‌ دشمن‌ قرار داشت‌.

محور دارخوين‌: 1ـ آب‌ در شرق‌ كارون‌ از جنوب‌ انرژي‌ اتمي‌ تا 500 متري ‌سلمانيه‌ در سطح‌ زمين‌ پخش‌ شده‌ است‌. همچنين‌ آب‌ در دشت‌ تا 6 کيلومتري ‌غرب‌ دارخوين‌ رسيده‌ و به‌‌سرعت‌ در حال‌ پيشروي‌ به‌سمت‌ جاده‌ اهواز‌ـ خرمشهر می‌باشد. آب‌ از پشت‌ انرژي‌ اتمي‌ تا جاده‌ اهواز‌ـ آبادان‌ نفوذ كرده‌ و از جنوب‌ دكل‌ ماكروويو، روستاي‌ اسماعيليه‌ را دور زده‌ و به‌سمت‌ سلمانيه‌ در حال ‌پيشروي‌ است‌. آب‌ از غرب‌ سلمانيه‌ به‌سمت‌ جنوب‌ پيش‌ مي‌رود.

2ـ همچنين‌ 10 دسـتگاه‌ كاميون‌ حدفاصل‌ كيلومتر 80 تا 90 جـاده اهـواز‌ـ خونين‌شهر مشغول‌ حمل‌ خاك‌ ديده‌ شدند.

محور سلمانيه‌ـ محمديه‌: منطقه‌ سلمانيه‌ و محمديه‌ نسبتاً آرام‌ گزارش‌ شده‌ و در وضعيت‌ نيروهاي‌ دشمن‌ تغييري‌ مشاهده‌ نشده‌ است‌.

محور دكل‌ ماكروويو: در غرب‌ دكل‌ ماكروويو دشمن‌ زير آتش‌ توپخانه‌ خودي ‌قرار داشت‌ كه‌ از خسارات‌ و تلفات‌ احتمالي‌ اطلاعي‌ در دست‌ نيست‌. همچنين‌ چند دستگاه‌ تانك‌ از مقابل‌ و غرب‌ دكل‌ ماكروويو از سنگرهاي‌ خود بيرون‌ آمدند و به‌سمت‌ دارخوين‌ و انرژي‌ اتمي‌ شليك‌ كردند كه‌ خسارتي‌ وارد نشد.

محور شوش‌: تغييري‌ در نيروهاي‌ دشمن‌ در محور شليبيه‌ و عنكوش‌ مشاهده ‌نشده‌ است‌ و تبادل‌ آتش‌ در طول‌ روز ادامه‌ داشت‌.

محور خونين‌شهر: سپاه‌ پاسداران‌ خونين‌شهر طي‌ اطلاعيه‌اي‌ گزارش‌ عمليات ‌برادران‌ پاسدار را از تاريخ‌ 4/1/60 تا 11/1/60 به‌ اين‌ شرح‌ اعلام‌ كرد: انهدام ‌قسمتي‌ از پارك‌ موتوري‌ دشمن‌ و تعدادي‌ از تجهيزات‌ در منطقه‌ اشغالي‌ انبارهاي ‌عمومي‌، انهدام‌ 3 دستگاه‌ خودرو، 3 سنگر اجتماعي‌، يك‌ قبضه‌ تيربار با خدمه‌ مربوطه ‌و 2 دستگاه‌ لودر. همچنين‌ واحدهاي‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار در كليه‌ جبهه‌هاي‌ خونين‌شهر در بخش‌ اشغالي‌ تلفات‌ و ضايعات‌ چشمگيري‌ به‌دشمن‌ كافر وارد آوردندكه‌ اطلاعات‌ دقيقي‌ از تلفات‌ و خسارات‌ دشمن‌ در دست‌ نيست‌.

محور آبادان‌: سپاه‌ پاسداران‌ آبادان‌ طي‌ اعلاميه‌اي‌ گزارش‌ عمليات‌ برادران ‌پاسدار را از تاريخ‌ 2/1/60 تا 8/1/60 به‌ اين‌ شرح‌ اعلام‌ كرد: انهدام‌ 2 دستگاه ‌تانك‌، 5 انبار مهمات‌، يك‌ دستگاه‌ لودر، وارد آوردن‌ خساراتي‌ به ‌يك‌ دستگاه‌ لودر و چندين‌ سنگر اجتماعي‌ و انفرادي‌، انهدام‌ يك‌ سنگر ديده‌باني‌. همچنين‌ واحدهاي‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار در جبهه‌هاي‌ آبادان‌ تلفات‌ و ضايعات‌ چشمگيري‌ به‌دشمن‌ مزدور وارد آوردند كه‌ اطلاعات‌ دقيقي‌ از تلفات‌ و خسارات‌ در دست‌ نيست‌. در تاريخ‌ 4/1/60 يكي‌ از فريب‌خوردگان‌ صدام‌ كه‌ از جور و ظلم‌ رژيم‌ منحوس‌ بعث ‌عراق‌ به‌تنگ‌ آمده‌ بود، خود را به‌نيروهاي‌ مدافع‌ اسلام‌ تسليم‌ و نيروهاي‌ جان‌ بر كف‌ اسلام‌ وي‌ را پذيرا شدند.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محور جاده اهواز،خونین شهر

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...