شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 9 - ارديبهشت - 1360

9/اردیبهشت/1360

 

اهواز: ديروز ساعت‌ 20:30 دشمن‌ مزدور 3 موشك‌ زمين‌به‌زمين‌ به‌ اهواز پرتاب‌ كرد كه‌ در منطقه‌ كيانپارس‌، بين‌ دادگاه‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و كميته‌ مركزي‌ انقلاب ‌اسلامي‌(خيابان‌هاي‌ دهم‌ و يازدهم‌) اصابت‌ كرد. تا ساعت‌ 21:00 از طرف‌ بيمارستان‌ استرويا مجروح‌ شدن‌ يك‌ كودك‌ تأييد شده‌ است‌.

محور شوش‌: 1ـ در ساعت‌ 12:00، 2 انبار مهمات‌ توسط‌ برادران‌ پاسدار و ارتش ‌جمهوري‌ اسلامي‌ منفجر شد.

2ـ در اطـراف‌ توپخـانه‌ دشـمن‌ در امتـداد عنكـوش‌‌ـ جنوب‌ شليبيه‌ 16 سنگر زرهي ‌مشاهده‌ شد.

3ـ 21 دستگاه‌ تانك‌ و نفربر و 3 جيپ‌ فرماندهي‌ از طرف‌ سايت‌ به‌‌طرف ‌عنكوش‌ يا شمال‌ زعن‌ در حركت‌ بودند.

4ـ در منطقه‌ شليبيه‌ شب‌ها بلدوزر و لودرها فعالانه‌ كار مي‌كنند و در حال‌ احداث ‌سنگرهاي‌ زرهي‌ و تجمعي‌ هستند.

5ـ به‌كمك‌ و همكاري‌ موشك‌ تاو سپاه‌ و ارتش‌ يك‌ دستگاه‌ لودر در منطقه ‌شليبيه‌ منهدم‌ شد. همچنين‌ 2 دستگاه‌ تانك‌ تي‌ـ55 نزديك‌ لودر بدون‌ موضع‌ و خدمه‌ مانده‌ بود ولي‌ به‌علت‌ اين‌كه‌ موضع‌ تاو خودي‌ از طرف‌ دشمن‌ شناسايي‌ شده ‌و زير آتش‌ شديد بود، موفق‌ به‌زدن‌ تانك‌ها نشدند.

6ـ پس‌ از درگيري‌ 25/1/60 بر تعداد سنگرهاي‌ زرهي‌، تانك‌ و نفربر دشمن ‌افزوده‌ شده‌ است‌.

محور دزفول‌: 1ـ در ساعت‌ 4:00 دشمن‌ 20 گلوله‌ توپ‌ به‌ دزفول‌ پرتاب‌ كرد. از تلفات ‌احتمالي‌ و خسارات‌ وارده‌ اطلاعي‌ به‌دست‌ ما نرسيده‌ است‌.

2ـ در تاريخ‌ 7/2/60 نيروهاي‌ دشمن‌ در جبهه‌ كرخه‌ تعويض‌ شدند.

3ـ در تاريخ‌ 8/2/60 تعداد نيروهاي‌ دشمن‌ در پشت‌ كوت‌گاپون‌ افزايش‌ يافته‌ و در تپه‌هاي‌ پشت‌ كوت‌‌گاپون‌ 3 دستگاه‌ تانك‌، 6 دستگاه‌ نفربر و چند خودرو مشاهده ‌شده‌ است‌. لازم‌ به‌تذكر است‌ كه‌ حدود 6 روز قبل‌ نيروهاي‌ اين‌ منطقه‌ كم‌ شده‌ بود.

4ـ امروز از ساعت‌ 12:00 تا 14:00 دشمن‌ از صالح‌داوود و پشت‌ كوت‌گاپون ‌منطقه‌ صالح‌مشطط‌ را زير آتش‌ توپ‌، تانك‌ و خمپاره‌انداز قرار داد.

محور دارخوين‌: گزارش‌ رسيده‌ از محور دكل‌ ماكروويو در 12 كيلومتري‌ جنوب ‌دارخوين‌ حاكي‌ است‌: 1ـ رفت‌وآمد ماشين‌ها روي‌ جاده‌ تداركاتي‌ كه‌ از جاده‌ خونين‌شهر به‌ مارد مي‌رسد، بسيار زياد است‌، به‌طوري‌ كه‌ سطح‌ جاده‌ را به‌مدت‌ 2 ساعت‌ خودرو پوشانده‌ بود. در بين‌ خودروها تريلر نيز مشاهده‌ مي‌شد.

2ـ در انتهاي‌ جاده‌ مشارع‌، جايي‌ كه‌ جاده‌ مشارع‌ به‌جاده‌ اهواز‌ـ خونين‌شهر مي‌رسد، چند دستگاه‌ كمپرسي‌ و 3 دستگاه‌ لودر مشاهده‌ شد.

محور محمديه‌: وضعيت‌ دشمن‌ تغييري‌ نكرده‌ و اوضاع‌ عادي‌ است‌. در جنوب‌ محمديه‌ و شرق‌ كارون‌ 3 دستگاه‌ تانك‌ بدون‌ موضع‌ مشاهده‌ شد.

محور خونين‌شهر: در تاريخ‌ 6/2/60 در جبهه‌ كوت‌شيخ‌ تبادل‌ آتش‌ سلاح‌هاي ‌مختلف‌ در جريان‌ بود. دشمن‌ بيشتر از گلوله‌هاي‌ آتش‌زا استفاده‌ كرده‌ است‌. برادران ‌موفق‌ شدند چند سنگر تك‌تيرانداز را منهدم‌ كنند كه‌ احتمالاً تلفاتي‌ وارد آمده‌ است‌. همچنين‌ نيروهاي‌ خودي‌ با احداث‌ كانال‌ سعي‌ دارند خود را به‌ كارون‌ نزديكتر كنند.

در تاريخ‌ 7/2/60 تبادل‌ آتش‌ در طول‌ روز با انواع‌ سلاح‌ها ادامه‌ داشت‌ و آتش ‌دشمن‌ نسبت‌ به‌روزهاي‌ قبل‌ كاهش‌ داشت‌. برادران‌ موفق‌ شدند چند تك‌تيرانداز دشمن‌ را به‌هلاكت‌ برسانند. در اين‌ روز صداي‌ خودروهاي‌ سنگين‌ از قبيل‌ ريو، تانك ‌و خودروهاي‌ شني‌دار شنيده‌ مي‌شد. از كثرت‌ رفت‌وآمد خودروها چنين‌ به‌نظر مي‌رسد كه‌ دشمن‌ قصد دارد خط‌‌مقدم‌ خود را تقويت‌ كند.

در تاريخ‌ 8/2/60 تبادل‌ آتش‌ بين‌ قواي‌ اسلام‌ و لشكريان‌ كفر ادامه‌ داشت‌ و برادران‌ موفق‌ شدند 2 آر.پي‌.جي‌زن‌ دشمن‌ را به‌هلاكت‌ برسانند و يك‌ سنگر تيربار را منهدم‌ كنند. در اين‌ روز يك‌ نفر از برادران‌ زخمي‌ شد. امروز نيز صداي‌ رفت‌وآمد خودرو و تانك‌ به‌گوش‌ مي‌رسيد.

در طول‌ روزهاي‌ 6، 7 و 8/2/60 خمپاره‌انداز‌ پاسداران مناطق‌ حساس‌ را در منطقه ‌اشغالـي‌ خونين‌شـهر زير آتش‌ قـرار دادند و نيـز محـل‌ توپخانـه‌ در مختـصات‌ 68‌ـ26 را كوبيدند. از ميزان‌ خسارات‌ و تلفات‌ اطلاعي‌ در دست‌ نيست‌.

در تاريخ‌ 6/2/60 از ساعت‌ 7:45 تا 9:45 يك‌ فروند هواپيماي‌ دشمن‌ بر فراز جبهه‌هاي‌ خونين‌شهر ظاهر و با آتش‌ پدافند خودي‌ متواري‌ شد. در ساعت‌ 11:00، 5 فروند ميگ‌ مزدوران‌ قصد بمباران‌ پايگاه‌ سپاه‌ پاسداران‌ را داشت‌ كه‌ بمب‌هاشان ‌در بيابان‌ ريخته‌ شد. در تاريخ‌ 7/2/60 از ساعت‌ 10:00 تا 12:00، 13 فروند هواپيماي‌ متجاوز به‌‌حريم‌ هوايي‌ ما تجاوز و محل‌ استقرار تفنگ‌ 106 برادران‌ پاسدار را بمباران‌ كردند كه‌ الحمدللّه‌ به‌كسي‌ آسيبي‌ وارد نشد.

جبهه‌ محرزي‌: در تاريخ‌ 6/2/60 آتش‌ دشمن‌ زياد بود و برادران‌ جواب‌ لازم‌ را به‌‌دشمن‌ دادند. در اثر اين‌ درگيري‌ يك‌ خانه‌ ويران‌ و توسط‌ برادران‌ يك‌ سنگر تجمعي‌ دشمن‌ منهدم‌ شد. از تعداد تلفات‌ دشمن‌ اطلاعي‌ در دست‌ نيست‌. در تاريخ ‌8/2/60 درگيري‌ با آتش‌ سلاح‌هاي‌ سنگين‌ و نيمه‌سنگين‌ در طول‌ روز جريان داشت‌.

 

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،اهواز،محور شوش

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...