شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 23 - خرداد - 1360

23/خرداد/1360

 

اهواز: در پي‌ شكست‌ نيروهاي‌ مدافع‌ كفر صدامي‌ در محور دارخوين‌، دشمن‌ اهواز و قراء اطراف‌ را زير آتش‌ توپخانه‌ سنگين‌ قرار داد كه‌ در اثر پرتاب‌ بيش‌ از 20 گلوله ‌توپ‌ به‌شهر حدود 4 نفر از مردم‌ مستضعف‌ منطقه‌ شهيد و 40 نفر زخمي‌ شدند. همچنين‌ به‌‌چند واحد مسكوني‌ و چند اتومبيل‌ خسارات‌ وارد شد.

محور ساچت‌(غرب‌ طراح‌): در وضعيت‌ كلي‌ دشمن‌ تغيير عمده‌اي‌ حاصل‌ نشده ‌است‌. تبادل‌ آتش‌ در طول‌ دوره‌ ادامه‌ داشت‌ كه‌ برتري‌ آتش‌ با نيروهاي‌ مدافع ‌اسلام‌ گزارش‌ شده‌ است‌.

محور سوسنگرد: در وضعيت‌ كلي‌ دشمن‌ در جنوب‌غربي‌ و غرب‌ سوسنگرد تغيير عمده‌اي‌ حاصل‌ نشده‌ است‌.

محور دزفول‌: با آتش‌ توپخانه‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و ديده‌باني‌ برادران‌ پاسدار روي‌ مواضع‌ و سنگرهاي‌ دشمن‌ بين‌ سوبله‌ و صفريه‌ يك‌ دستگاه‌ خودرو منهدم‌ شد و تعدادي‌ از قواي‌ دشمن‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند. در ساير جبهه‌هاي‌ دزفول‌ تغيير عمده‌اي‌ در نيروهاي‌ دشمن‌ حاصل‌ نشده‌ است‌.

محور دارخوين‌: گزارش‌هاي‌ رسيده‌ از ادامه‌ عمليات‌ «فرمانده‌ كل‌ قوا، خميني ‌روح‌ خدا» حاكي‌ است‌: دشمن‌ مزدور فريب ‌خورده‌ كه‌ شكست‌ ننگيني‌ را پذيرفته‌، تلاش‌ مذبوحانه‌اي‌ را براي‌ تصرف‌ مواضع‌ از دست‌ داده‌ آغاز كرد كه‌ گزارش‌ آن‌ در بولتن‌هاي‌ قبلي‌ آمده‌ است‌. همان‌طور كه‌ در بولتن‌ قبلي‌ آمد، آخرين‌ و در واقع ‌ششمين‌ ضدحمله‌ در ساعت‌ 4:00 تاريخ‌ 23/3/60 شروع‌ شد كه‌ دشمن‌ با تحمل ‌تلفات‌ زياد مجبور به‌ عقب‌نشيني‌ شد. در اين‌ حمله‌ گردان‌ 8 از تيپ‌ 33 به‌همراه‌ يك ‌گروهان‌ از گردان‌ 9 همين‌ تيپ‌ و گردان‌ تانك‌ خالد شركت‌ داشتند كه‌ 4 نفر از گردان ‌8 تيپ‌ 33 به‌اسارت‌ درآمدند.

برادران‌ پاسدار از روحيه‌ بسيار عالي‌ برخوردار هستند و ميل‌ به‌‌جنگ‌ و بيرون ‌راندن‌ دشمن‌ از سرزمين‌ مقدس‌ اسلامي‌ و گردن‌ نهادن‌ و اطاعت‌ از فرماندهي‌ كل‌ قوا، امام‌ بت‌شكن‌ عصر كه‌ فرمودند «حصر آبادان‌ بايد شكسته‌ شود» در چهره‌ يكايك ‌آن‌ها مشهود است‌ و مشغول‌ تحكيم‌ مواضع‌ تصرف‌ شده‌ هستند. از شدت‌ آتش‌ دشمن‌ نسبت‌ به 48 ساعت‌ قبل‌ كاسته‌ شده‌ است‌ ولي‌ تبادل‌ آتش‌ همچنان‌ ادامه‌ دارد.

محور خونين‌شهر: در تاريخ‌ 22/3/60 تبادل‌ آتش‌ بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و نيروهاي‌ متجاوز عراقي‌ در بخش‌ اشغالي‌ خونين‌شهر همانند روزهاي‌ گذشته‌ ادامه‌ داشت‌ كه‌ از ميزان‌ خسارات‌ و تلفات‌ احتمالي‌ وارده‌ اطلاع‌ دقيقي‌ در دست‌ نيست‌. خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مناطق‌ كلينيك‌ بهبهانيان‌ و دادگستري‌ و در امتداد رودخانه‌، از پل‌ تا شهرباني‌ را زير آتش‌ قرار دادند كه‌ خسارات‌ و تلفاتي‌ به‌دشمن ‌مزدور كافر وارد آمد.

امروز تبادل‌ آتش‌ در طول‌ روز ادامه‌ داشت‌. دشمن‌ همچنان‌ مشغول‌ نقل‌وانتقالات‌ است‌. خمپاره‌ برادران‌ مناطق‌ دبيرستان‌ بازرگان‌ تا شركت‌ صابون‌سازي‌، آشپزخانه‌ و مقر جيش‌الشعبي‌ در ساختمان‌ افرازه‌، مقر نيروي‌ مخصوص‌ در مدرسه ‌طالقاني‌ و ديگر مناطق‌ را زير آتش‌ قرار داد كه‌ تلفات‌ و ضايعاتي‌ به‌همراه‌ داشت‌.

محور آبادان‌: تبادل‌ آتش‌ بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ در طول‌ روز ادامه ‌داشت‌. با آتش‌ تفنگ‌ 106 ميليمتري‌ برادران‌ يكي‌ از مراكز تجمع‌ دشمن‌ در اروندكنار ويران‌ شد. همچنين‌ با آتش‌ خمپاره‌انداز برادران‌ به‌‌چند سنگر در همين‌ جبهه‌ خساراتي‌ وارد آمد. در شناسايي‌ كه‌ برادران‌ تا 200 متري‌ دشمن‌ در محور ايستگاه‌7 انجام‌ دادند، با هيچ‌‌گونه‌ مانعي‌ برخورد نكردند. فعاليت‌ لودرهاي‌ دشمن‌ در شب‌ قبل‌ شديد بود. همچنين‌ در تاريخ‌ 23/3/60 دشمن‌ در محور جاده‌ آبادان‌ـ ماهشهر اقدام‌ به‌احداث‌ سنگرهاي‌ جديد كرد و صداي‌ نقل‌وانتقالات‌ به‌گوش ‌مي‌رسيد. دشمن‌ مواضع‌ خودي‌ را زير آتش‌ داشت‌ كه‌ پاسخ‌ لازم‌ داده‌ شد.

متفرقه‌: 1ـ در تاريخ‌ 8/3/60 واحد مهندسي‌ ارتش‌ عراق‌ اقدام‌ به‌كشيدن‌ 2 خط ‌لوله‌، يكي‌ بنزين‌ و ديگري‌ گازوئيل‌ از شلمچه‌ به‌ مارد كرده‌ است‌ كه‌ براي‌ سوخت‌گيري‌ ادوات‌ زرهي‌ در جبهه‌ آبادان‌ استفاده‌ مي‌شود.

2ـ در تاريخ‌ 8/3/60 دومين‌ گروه‌ از پيشمرگان‌ كرد شمال‌ عراق‌ به‌استعداد 250 نفر پس‌ از طي‌ دوره‌ نظامي‌، توسط‌ ارتش‌ خلقي‌ به‌جبهه‌ آبادان‌ اعزام‌ شدند.

3ـ در تاريخ‌ 13/3/60، 360 نفر از افراد جبهه‌التحرير خوزستان‌ پس‌ از طي‌ دوره‌ نظامي‌ در پادگان‌ آموزشي‌ به‌جبهه‌ آبادان‌ اعزام‌ شدند.

4ـ در تاريخ‌ 14/3/60 تعدادي‌ ناوچه‌هاي‌ كوچك‌ پلاستيكي‌ بين‌ نيروهاي ‌متمركز در ساحل‌ شط‌العرب‌، مارد، خونين‌شهر و كرخه‌ توزيع‌ شده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوراهواز،محور ساچت

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...