شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 4 - تیر - 1360

4/تیر/1360

 

محور اهوازـ خونين‌شهر: تبادل‌ آتش‌ بين‌ نيروهاي‌ مزدور دشمن‌ و مدافعين ‌انقلاب‌ اسلامي‌ به‌‌طور پراكنده‌ در طول‌ روز ادامه‌ داشت‌. در وضعيت‌ كلي‌ دشمن‌ در اين‌ محور تغيير عمده‌اي‌ حاصل‌ نشده‌ است‌.

محور ساچت‌(غرب‌ طراح‌): گزارشي‌ دريافت‌ نشده‌ است‌.

محور جنوب‌غرب‌ سوسنگرد: 1ـ نيروي‌ زرهي‌ مستقر در سويداني‌ مواضع‌ خود را ترك‌ كرده‌ و در پشت‌ خاكريز جديدي‌ كه‌ بين‌ روستاهاي‌ سويداني‌ و مگاصيص ‌احداث‌ شده‌، استقرار يافته‌اند.

2ـ تانك‌هايي‌ كه‌ پشت‌ خاكريز جديد مستقر شده‌اند، داراي‌ لوله‌هاي‌ بسيار بلندي ‌هستند كه‌ نوع‌ آن‌ها مشخص‌ نيست‌.

ارزيابي‌: قابل‌ بررسي‌ است‌.

3ـ نيروهاي‌ پياده‌ دشمن‌ همچنان‌ در سنگرهاي‌ اوليه‌ خود در سويداني‌ مستقر هستند.

محور غرب‌ سوسنگرد: 1ـ از دهلاويه‌ تا پل‌ سابله‌ نيروي‌ زرهي‌ دشمن‌ ديده ‌نشده‌ است‌. سنگرها همگي‌ خالي‌ بودند و احتمالاً دشمن‌ بعضي‌ از تانك‌هايش‌ را شديداً استتار كرده‌ است‌.

ارزيابي‌: قابل‌ بررسي‌ و تحقيق‌ بيشتري‌ است‌.

2ـ تعداد زيادي‌ از اهالي‌ روستاهاي‌ خرابه‌ و فنيخي‌ از حدفاصل‌ صالح‌حسن‌ و جابرحمدان‌ از شمال‌ كرخه‌ به‌ سوي‌ سوسنگرد مي‌آيند.

نظريه‌: احتمالاً دشمن‌ خود مبادرت‌ به‌ اين ‌كار كرده‌ است‌ و با گسيل‌ مردم‌، عناصر و عوامل‌ اطلاعاتي‌ را بين‌ آن‌ها نفوذ داده‌ و آن‌ها را به‌پشت‌ جبهه‌ نيروهاي‌ خودي‌ اعزام‌ كرده‌ است‌. اين‌ها در روز از روبه‌روي‌ دشمن‌ مي‌آيند و امكان‌ ندارد كه‌ دشمن‌ آن‌ها را نبيند. تعدادي‌ از اين‌ افراد دوره‌ نظامي‌ را در عراق‌ ديده‌اند و پول‌هاي‌ ايراني‌ زيادي‌ به‌‌همراه‌ داشتند.

محور اللّه‌اكبرـ شحيطيه‌: 1ـ مختصات‌ تقريبي‌ ميدان‌ دشمن‌ در غرب‌ تپه‌ شحيطيه 10ـ25 مي‌باشد كه‌ تعداد زيادي‌ مين‌ ضدتانك‌(از اين‌ مجموعه‌) توسط ‌برادران‌ پاسدار خنثي‌ شده‌ است‌.

2ـ مختـصات‌ تقريبــي‌ خــاكريز دشـمن‌ در غــرب‌ شـحيطيـه‌ از 12500ـ22300 تا 10800ـ19700 است‌. تعدادي‌ تانك‌(احتمالاً يك‌ گروهان‌) و نيز 7 دستگاه‌ نفربر در پشت‌ خاكريز ديده‌ شد.

3ـ در مختصات‌ 12ـ22 كه‌ ابتداي‌ خاكريز دشمن‌ است‌، عناصري‌ از نيروهاي ‌پياده‌ مكانيزه‌ در داخل‌ رمل‌ها مستقر هستند.

4ـ در وضعيت‌ كلي‌ دشمن‌ در اين‌ محور تغيير عمده‌اي‌ حاصل‌ نشده‌ است‌. تبادل ‌آتش‌ به‌‌طور پراكنده‌ در طول‌ روز ادامه‌ داشت‌.

محور شوش‌: گزارشي‌ دريافت‌ نشده‌ است‌.

محور دزفول‌: در تاريخ‌ 3/4/60 در عمليات‌ هماهنگ‌ برادران‌ ارتشي‌ و پاسدار در محور صالح‌مشطط‌ـ كوت‌گاپون‌ تلفات‌ و خسارات‌ زير به‌‌دشمن‌ كافر وارد آمد: انهدام‌ 4 دستگاه‌ تانك‌، يك‌ دستگاه‌ نفربر، يك‌ قبضه‌ تفنگ‌ 106 ميليمتري‌، تعدادي‌ سنگر اجتماعي‌، به‌‌هلاكت‌ رسيدن 50 نفر و زخمي‌ شدن‌ تعدادي‌ از آن‌ها و به‌اسارت‌ گرفتن‌ 7 نفر.

گزارش‌ رسيده‌ از ساير محورهاي‌ دزفول‌ حاكي‌ است‌: در محور طلائيه‌ تحركات ‌دشمن‌ كم‌ شده‌ است‌ و نيروهايش‌ نيز كم‌ شده‌اند. از حجم‌ آتش‌ دشمن‌ به‌‌طور قابل‌ملاحظه‌اي‌ كاسته‌ شده‌ است‌. در تاريخ‌ 2/4/60 خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مواضع‌ دشمن‌ را در محور فوق‌ زير آتش‌ شديد قرار دادند كه‌ از ميزان‌ تلفات‌ و خسارات ‌احتمالي‌ اطلاع‌ دقيقي‌ در دست‌ نيست‌.

محور دارخوين‌: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محـور آبـادان‌: 1ـ برابـر اعلام‌ قرارگاه‌ مقـدم‌ نزاجا در جنـوب‌ به‌‌استناد اعلام ‌نخست‌وزيري‌، عراق‌ در صدد حمله‌ جديد به‌ آبادان‌ است‌.

2ـ تبادل‌ آتش‌ بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ در طول‌ روز ادامه‌ داشت‌.

3ـ در وضعيت‌ كلي‌ دشمن‌ در محور آبادان‌ تغيير عمده‌اي‌ حاصل‌ نشده‌ است‌.

محور خونين‌شهر: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،اهواز،خونین شهر

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...