شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 24 - مرداد - 1360

24/مرداد/1360

 

محور دزفول‌: در جبهه‌ كرخه‌ دشمن‌ مواضع‌ خودي‌ را به‌‌طور پراكنده‌ زير آتش‌ قرار داد كه‌ با آتش‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار آتش‌ آن‌ها خاموش‌ شد. در جبهه‌هاي‌ ديگر نيز تبادل‌ آتش‌ در طول‌ دوره‌ و به‌‌طور پراكنده‌ ادامه‌ داشت‌. در وضعيت ‌استقرار و استعداد نيروهاي‌ عراقي‌ تغييري‌ ايجاد نشده‌ است‌.

محور شوش‌: در منطقه‌ عنكوش‌ تبادل‌ آتش‌ خمپاره‌ و توپخانه‌ به‌‌طور پراكنده ‌ادامه‌ داشت‌ و تلفاتي‌ به‌نيروهاي‌ خودي‌ وارد نيامد. از خسارات‌ و تلفات‌ احتمالي‌ وارده‌ گزارشي‌ در دست‌ نيست‌.

محور اللّه‌اكبرـ شحيطيه‌: وضعيت‌ نيروهاي‌ دشمن‌ تغييري‌ نكرده‌ است‌ و با همان ‌وضعيت‌ استعداد و استقرار روز قبل‌ در مواضع‌ خود استقرار دارند. وضع‌ جبهه‌ نيز عادي‌ بود و تبادل‌ آتش‌ ادامه‌ داشت‌.

محور سوسنگرد: الف‌ـ جنوب‌غرب‌ سوسنگرد: 1‌ـ بين‌ روستاهاي‌ مگاصيص‌ و سويداني‌ يك‌ دستگاه‌ تانك‌ ديده‌ شد.

2ـ در جنوب‌ روستاي‌ سويداني‌ در پشت‌ خاكريز تعداد زيادي‌ افراد پياده‌ در حدود يك‌ گروهان‌ و نيز سنگرهاي‌ تيربار مشاهده‌ شد.

3ـ در روستاي‌ دغاغله‌ 4 دستگاه‌ تانك‌، يك‌ دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ و 3 خودرو گاز استقرار دارند.

4ـ بين‌ روستاهاي‌ سويداني‌ و دغاغله‌ يك‌ دستگاه‌ بلدوزر مشاهده‌ شد.

ب‌ـ غرب‌ سوسنگرد: 1ـ نيروي‌ پياده‌ دشمن‌ از روستاي‌ بيت‌ناجي‌ تا جابرحمدان ‌در دو طرف‌ رودخانه‌ استقرار دارند.

2ـ 5 دستگاه‌ تانك‌ از پشت‌ خاكريز به‌طرف‌ نيروهاي‌ خودي‌ در شحيطيه‌ شليك‌ كردند. احتمالاً تانك‌هاي‌ فوق‌ تعدادشان‌ بيش‌ از 5 دستگاه‌ است‌.

3‌ـ از جنوب‌ روستاي‌ آزادي‌ تا دحيمي‌ 9 دستگاه‌ تانك‌ و 8 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي ‌استقرار دارند، به‌‌طوري‌ كه‌ در كنار هر تانك‌ يك‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ به‌‌صورت‌ زيگزاک ‌قرار دارد. همچنين‌ تعدادي‌ سنگر اجتماعي‌ و افراد در اين‌ منطقه‌ ديده‌ شد.

محور حميديه‌: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور جاده‌ اهوازـ خونين‌شهر: تبادل‌ آتش‌ توپخانه‌ در طول‌ دوره‌ و به‌‌طور پراكنده‌ ادامه‌ داشت‌. در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ تغييري‌ ديده‌ نشده‌ است‌.

محور دارخوين‌: 1ـ افراد عراقي‌ مستقر در حوالي‌ خانه‌ صدام‌ تعدادشان‌ زياد است‌ و فعاليت‌ زيادي‌ دارند(خانه‌ صدام‌ در مختصات‌ 8280ـ4770 واقع‌ است‌).

2ـ گروه‌هاي‌ گشتي‌ دشمن‌ شب‌ گذشته‌ به‌منطقه‌ اعزام‌ شده‌ بودند.

3ـ لودر دشمن‌ در منطقه‌ به‌‌فعاليت‌ خود ادامه‌ مي‌دهد.

4ـ با آتش‌ توپخانه‌ خودي‌ و خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار چند سنگر نفرات‌ و يك ‌انبار مهمات‌ منهدم‌ شد و تعدادي‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند. همچنين‌ با ديده‌باني‌ برادران ‌پاسدار و آتش‌ توپخانه‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ 2 سنگر تيربار و يك‌ سنگر آر.پي‌.جي ‌منهدم‌ شد و تعدادي‌ به‌هلاكت‌ رسيدند.

5ـ در 24 ساعت‌ گذشته‌ خسارت‌ و تلفاتي‌ به‌نيروهاي‌ خودي‌ وارد نيامد.

محور خونين‌شهر: وضع‌ جبهه‌ها در محور خونين‌شهر تغييري‌ نكرده‌ و در وضعيت‌ استعداد و استقرار نيروهاي‌ عراقي‌ تغيير عمده‌اي‌ رخ‌ نداده‌ است‌. تبادل‌ آتش‌ توپخانه‌ و خمپاره‌انداز بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ در طول‌ دوره‌ و به‌‌طور پراكنده‌ ادامه‌ داشت‌. واحد خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مناطق‌ مختلفي‌ از بخش ‌اشغالي‌ خونين‌شهر را زير آتش‌ قرار دادند كه‌ خسارات‌ و تلفاتي‌ وارد آمد كه‌ از ميزان‌ دقيق‌ آن‌ اطلاعي‌ در دست‌ نيست‌.

محور آبادان‌: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور جاده‌ آبادان‌ـ ماهشهر: در تاريخ‌ 23/5/60 بلدوزرهاي‌ دشمن‌ در شب‌ فعال‌ و مشغول‌ ايجاد استحكامات‌ در خاكريز خود بودند. مواضع‌ نيروهاي‌ خودي‌ به‌‌شدت‌ زير آتش‌ خمپاره‌اندازهاي‌ 60 ميليمتري‌ قرار داشت‌ كه‌ با پاسخ‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار آتش‌ دشمن‌ خاموش‌ شد. تغييري‌ در استعداد و وضعيت‌ استقرار نيروهاي‌ عراقي‌ به‌‌وجود نيامده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوردزفول،محورشوش

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...