شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 8 - مهر - 1360

8/مهر/1360

 

محور دزفول‌: الف‌ـ دشت‌عباس‌: تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ در طول‌ دوره‌ ادامه‌ داشت‌ و با آتش‌ خمپاره‌انداز 120 ميليمتري‌ برادران پاسدار به ‌2 دستگاه‌ خودرو خساراتي‌ وارد آمد و 5 عراقي‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند.

ب‌ـ كرخه‌: شب‌ گذشته‌ صداي‌ نقل‌وانتقالات‌ از پشت‌ خاكريز دشمن‌ به‌گوش ‌مي‌رسيد. تبادل‌ آتش‌ بين‌ طرفين‌ ادامه‌ داشت‌ و بر اثر آتش‌ دشمن‌ يك‌ انبار مهمات منهدم‌ شد. از تلفات‌ و خسارات‌ احتمالي‌ اطلاعي‌ در دست‌ نيست‌.

ج‌ـ مشطط‌: اوضاع‌ اين‌ جبهه‌ عادي‌ بود و تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ بين‌ طرفين‌ ادامه ‌داشت‌.

محور شوش‌: در محور عنكوش‌ تبادل‌ آتش‌ به‌طور پراكنده‌ و سبك‌ بين‌ نيروهاي ‌خودي‌ و دشمن‌ در طول‌ دوره‌ ادامه‌ داشت‌ و با آتش‌ خمپاره‌انداز دشمن‌ يك‌ نفر از برادران‌ بسيج‌ زخمي‌ شد.

محور اللّه‌اكبر: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور سوسنگرد: 1ـ در محور آزادي‌ دشمن‌ اقدام‌ به‌احداث‌ يك‌ خاكريز طويل‌ كرده‌ است‌. اين‌ خاكريز به‌صورت‌ يك‌ قوس‌ بزرگ‌ است‌ و از غرب‌ روستاي‌ دحیمی3 تا روستای سيدشبيب‌ امتداد دارد. ضمناً قسمت‌هاي‌ بسياري‌ از آن‌ ناقص‌ است‌. در پشت‌ اين‌ خاكريز حدود 18 دستگاه‌ تانك‌، 6 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌، يك‌ قبضه‌ تفنگ‌ 106 ميليمتري‌، 2 تا 3 قبضه‌ موشك‌ تاو و نيز تعداد زيادي‌ خودرو ديده‌ شده‌ است‌. بيشتر نيروهاي‌ دشمن‌ در محور دحيمي‌ و جنوب‌غربي‌ سيدشبيب‌ مستقر هستند.

2ـ از غرب‌ روستاي‌ مگاصيص‌ تا دحيمي‌3 حدود 15 دستگاه‌ تانك‌ و تعداد قليلي‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ به‌صورت‌ يك‌ قوس‌ گسترش‌ يافته‌اند كه‌ تجمع‌ آن‌ها بيشتر در نزديكي‌ مگاصيص‌ و دحيمي‌3 است‌. در اين‌ محور تعدادي‌ نفرات‌ پياده‌ و خودرو نيز مشاهده ‌شده‌ است‌.

3ـ 15 دستگاه‌ تانك‌ در شرق‌ و جنوب‌ روستاي‌ مگاصيص‌ ديده‌ شد و 3 دستگاه‌ تانك‌ نيز در شمال‌شرقي‌ اين‌ روستا استقرار دارند.

4ـ در دغاغله‌ حدود يك‌گروهان‌ نيروهاي‌ پياده‌ مكانيزه‌ و حدود يك‌ دسته‌ تانك‌ استقرار دارند. در اين‌ محور استعداد زرهي‌ دشمن‌ بيش‌ از اين‌ بوده‌ كه‌ اخيراً به‌مقدار زيادي‌ كاهش‌ يافته‌ است‌.

5ـ طي‌ 2 روز گذشته‌ حدود 20 دستگاه‌ تانك‌ در منطقه‌ كاهش‌ يافته‌ است‌. آرايش ‌تانك‌هاي‌ عراقي‌ به‌صورت‌ زيگزاک‌ است‌. ضمناً دشمن‌ در حال‌ تحكيم‌ مواضع‌ خود مي‌باشد.

محور حميديه‌: گزارش‌ از منطقه‌ كرخه‌نور حاكي‌ است‌: 1ـ روز گذشته‌ 40 تا 50 نفر از افراد پياده‌ دشمن‌ در پشت‌ جاده‌ جهاد سازندگي‌، از جنوب‌غربي‌ پل‌ قيصريه‌ تا جنوب‌شرقي‌ قيصريه‌ در سنگرهايي‌ كه‌ قبلاً احداث‌ شده‌ بود، استقرار يافتند.

2ـ در پشت‌ پل‌ حيانيه‌ نيروي‌ پياده‌ دشمن‌ مستقر است‌.

3ـ شدت‌ آتش‌ دشمن‌ نسبت‌ به‌‌روزهاي‌ قبل‌ كاهش‌ يافته‌ و برتري‌ آتش‌ كماكان‌ با دشمن‌ است‌. ضمناً با آتش‌ دشمن ‌يك‌ تن‌ از برادران‌ پاسدار شهيد شد.

4ـ نيروهاي‌ دشمن‌ مستقر در جنوب‌ كوهه‌ به‌‌مقدار زيادي‌ كاهش‌ يافته‌اند.

محور كارون‌: دشمن‌ در حوالي‌ ساعت‌ 10:00 امروز روي‌ مواضع‌ نيروهاي‌ خودي‌ آتش‌تهيه‌ اجرا كرد كه‌ تلفاتي‌ وارد نشد. همچنين‌ هواپيماهاي‌ دشمن‌ منطقه‌ را به‌‌وسيله‌ بمب‌هاي‌ خوشه‌اي‌ بمباران‌ كردند.

محور خونین‌شهر: اوضاع‌ جبهه‌ عادي‌ گزارش‌ شده‌ و تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ در طول ‌دوره‌ ادامه‌ داشت‌. واحد خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مناطق‌ مختلفي‌ از بخش‌ اشغالي ‌خونین‌شهر را زير آتش‌ قرار دادند و تلفات‌ و خساراتي‌ وارد ساختند.

محور اروندكنار: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

 

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوردزفول،دشت عباس

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...