شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 12 - مهر - 1360

12/مهر/1360

 

محور دزفول‌: تبادل‌ آتش‌ توپخانه‌ و خمپاره‌انداز بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ به‌‌طور پراكنده‌ در طول‌ دوره‌ ادامه‌ داشت‌. در وضعيت‌ استقرار و استعداد نيروهاي ‌عراقي‌ تغييري‌ به‌وجود نيامده‌ است‌.

محور شوش‌: در تاريخ‌ 8/7/60 دشمن‌ حدود 2 ساعت‌ مواضع‌ خودي‌ را زير آتش‌ خمپاره‌انداز قرار داد كه‌ 3 تن‌ از برادران‌ پاسدار به‌طور سطحي‌ زخمي‌ شدند. در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ تغييري‌ صورت‌ نگرفته‌ است‌.

محور اللّه‌اكبرـ بستان‌: گزارشي‌ دريافت‌ نشده‌ است‌.

محور سوسنگرد: 1ـ در منطقه‌ آزادي‌ بين‌ روستاي‌ سيدشبيب‌ تا دحيمي‌3 حدود              18 دستگاه‌ تـانك‌، احتمـالاً يك‌ دسته‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌، تعدادي‌ خودرو و نفـرات‌ پيـاده‌ ديده‌ شده‌ است‌. دشمن‌ شب‌ گذشته‌ در اين‌ منطقه‌ مبادرت‌ به‌اجراي‌ آتش‌تهيه‌ كرد.

2ـ در منطقه‌ رمله از غرب‌ روستاي‌ مگاصيص‌ تا روبه‌روي‌ دحيمي‌يك‌ و دحيمي‌2،                   18 دستگاه‌ تانك‌، 2 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌، تعدادي‌ خودرو و نفرات‌ پياده‌ مشاهده ‌شد. فاصله‌ تانك‌ها از يكديگر حدود 100 متر بوده‌ و تجمع‌ آن‌ها بيشتر در نزديكي‌ مگاصيص‌ و دحيمي‌2 است‌.

3ـ وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ مستقر در منطقه‌ سويداني نسبت‌ به‌روزهاي‌ گذشته‌ تغييري‌ نكرده‌ است‌.

4ـ در جنوب‌ رودخانه‌ نيسان‌ در منطقه‌ ساريه‌ آب‌ به‌شدت‌ زياد شده‌، به‌طوري‌ كه‌ روستاي‌ ساريه‌ را آب‌ فرا گرفته ‌است‌.

5ـ تردد خودروهاي‌ دشمن‌ در جاده‌ تداركاتي‌ هويزه‌ـ الوان‌ به‌مقدار زياد ديده ‌شده‌ است‌.

6ـ تعدادي‌ تانك‌ و نفربر بي‌.ام‌.پي‌ به‌استعداد نامشخص‌ و تعدادي‌ نفرات‌ از گريشيه‌ تا الوان‌ گسترش‌ يافته‌اند.

محور حميديه‌: گزارش‌ واصله‌ از منطقه‌ كرخه‌نور حاكي‌ است‌: 1ـ در جنوب ‌كرخه‌نور و شمال‌ جاده‌ جهاد سازندگي‌ در جناح‌ راست‌ پل‌ حيانيه‌ نيروهاي‌ پياده‌ در سنگرهاي‌ بسيار محكم‌ استقرار دارند. سنگرهاي‌ فوق‌ به‌وسيله‌ كانال‌هايي‌ به‌هم ‌متصل‌ هستند.

2ـ در جنوب‌ جاده‌ جهاد سازندگي‌، در جنوب‌غربي‌ قيصريه‌، در روزهاي‌ گذشته‌ تعدادي‌ تانك‌ و نفربر وجود داشت‌ ولي‌ امروز نيروي‌ زرهي‌ در اين ‌قسمت‌ ديده‌ نشده‌ است‌. احتمال‌ دارد دشمن‌ نيروي‌ زرهي‌ خود را به‌پشت‌ خاكريز جديدالاحداث‌ در پشت‌ جاده‌ جهاد سازندگي‌ منتقل‌ كرده‌ باشد.

3ـ با آتش‌ نيروهاي ‌خودي‌ تعدادي‌ عراقي‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند. ضمناً شدت‌ آتش‌ دشمن‌ نسبت‌ به‌‌روزهاي‌ قبل‌ كاهش‌ يافته‌ است‌.

4ـ تردد خودروهاي‌ دشمن‌ از روي‌ جاده ‌جهاد سازندگي‌ بسيار كم‌ صورت‌ مي‌گرفت‌ و بيشتر از پايين‌ جاده‌ رفت‌وآمد مي‌كردند.

محور كارون‌: بنا به‌گزارش‌ واصله‌ از دارخوين‌: 1ـ در غرب‌ كارون‌ يك‌ گردان ‌سوار زرهي‌ مستقر است‌ كه‌ حدود 8 دستگاه‌ تانك‌ و 3 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ از اين‌ گردان‌ در جلو و بقيه‌ نيروها در خط‌ دوم‌ مستقر هستند. لازم‌ به‌تذكر است‌ كه ‌نيروهاي‌ فوق نیروهای روزهای قبل هستند که تغییری در استعداد آن‌ها دیده نشده است ضمناً یک فروند هلي‌كوپتر در حال‌ شناسايي‌ ديده‌ شد.

2ـ دشمن‌ در غرب‌ كارون‌ در مقابل‌ منطقه‌ مارد همچنان‌ مشغول‌ احداث‌ خاكريز و ايجاد استحكامات ‌است‌. همچنين‌ نيروهاي‌ مستقر در پشت‌ خاكريز غرب‌ كارون‌ در مقابل‌ محمديه ‌تقويت‌ شده‌اند.

3ـ در ساعت‌ 16:00 تاريخ‌ 11/7/60، 2 فروند ميگ‌ بر فراز منطقه ‌ظاهر شدند و حوالي‌ پل‌ هالوپ‌ را بمباران‌ كردند. يكي‌ از بمب‌ها در 50 متري‌ پل‌ فرود آمد و تعدادي‌ از افراد محافظ‌ پل‌ زخمي‌ شدند.

4ـ در ساعت‌ 24:00 تاريخ‌ 11/7/69 بر اثر فشار آب‌ به‌ پل‌ هالوپ‌، پايه‌هاي‌ پل‌ ضعيف‌ شد كه‌ قسمتي‌ از پل‌ در آب‌ فرو رفته‌ و احتمال‌ سقوط‌ پل‌ در آب‌ زياد است‌.

در گزارش‌ ديگري‌ از محور دارخوين‌ آمده‌ است‌: 1ـ در تاريخ‌ 8/7/60 به‌وسيله‌ آتش‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مواضع‌ نيروهاي‌ عراقي‌ مستقر در حفار زير آتش‌ قرار گرفت‌ كه‌ 2 دستگاه‌ تانك‌ و يك‌ دستگاه‌ نفربر منهدم‌ شد و تعداد زيادي‌ به‌‌هلاكت‌ رسيدند. همچنين‌ از فعاليت‌ تيربارهاي‌ دشمن‌ جلوگيري‌ به‌عمل‌ آمد.

2ـ در تاريخ‌ 9/7/60 با آتش‌ خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار 2 دستگاه‌ تانك‌، يك‌ تانكر و يك ‌جيپ‌ فرماندهي‌ در قسمت‌ حفار منهدم‌ شد و حداقل‌ به 3 دستگاه‌ تانك‌ خساراتي ‌وارد آمد. يك‌ دستگاه‌ نفربر نيز به‌آتش‌ كشيده‌ شد. همچنين‌ بيش‌ از 10 نفر كشته‌ و زخمي‌ شدند.

محور خونین‌شهر: اوضاع‌ جبهه‌ها عادي‌ گزارش‌ شده‌ و تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ ادامه ‌داشت‌. واحد خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مناطق‌ مختلفي‌ از بخش‌ اشغالي‌ خونین‌شهر و نيز جاده‌ تداركاتي‌ را زير آتش‌ قرار دادند. در نتيجه‌ اين‌ آتش‌ تعدادي‌ تانك‌، نفربر و خودروهاي‌ دشمن‌ منهدم‌ شد.

محور اروندكنار: گزارشي‌ واصل‌ نشده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوردزفول،محورشوش

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...