شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 14 - مهر - 1360

14/مهر/1360

 

محور دزفول‌: تبادل‌ آتش‌ توپخانه‌ و خمپاره‌انداز به‌طور پراكنده‌ ادامه‌ داشت‌ و در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ تغييري‌ به‌وجود نيامده‌ است‌.

محور شوش‌: اوضاع‌ جبهه‌ عادي‌ بود و تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ در طول‌ دوره‌ ادامه ‌داشت‌. در وضعيت‌ استقرار و استعداد نيروهاي‌ عراقي‌ تغيير قابل‌توجه‌اي‌ رخ‌ نداده‌ است‌.

محور اللّه‌اكبرـ بستان‌: گزارشي‌ دريافت‌ نشده‌ است‌.

محـور سوسنگرد: 1ـ در منطقه‌ صالح‌حسن‌ در امتداد رودخانه‌ كرخه‌ از روستاي ‌سيدشبيب‌ تا آلبوحمادي‌ تعدادي‌ سنگر انفرادي‌ و گروهي‌ و در شمال‌شرقي‌ پل‌ سابله ‌يك‌ قبضه‌ ضدهوايي‌ ديده‌ شده‌ است‌. رفت‌و‌آمد خودروهاي‌ دشمن‌ همچنان‌ از جاده ‌                       سوسنگردـ بستان‌ صورت‌ مي‌گيرد.

2ـ در 500 متري‌ پشت‌ خاكريز جديد دشمن‌ در منطقه‌ صالح‌حسن‌(غرب‌ شاخه‌ عبيد) حدود يك‌ گروهان‌ تانك‌ همراه‌ با چند دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ و تعداد زيادي‌ نفرات‌ پياده‌ استقرار دارند.

3ـ در منطقه‌ آزادي‌ مواضع ‌نيروهاي‌ عراقي‌ از روستاي‌ سيدشبيب‌ تا دحيمي‌3 به‌صورت‌ يك‌ منحني‌ بزرگ‌ در پناه‌ خاكريز و سيل‌بند است‌. در اين‌ منطقه‌ 18 دستگاه‌ تانك‌، 6 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ و تعدادي‌ افراد پياده‌ و خودرو استقرار دارند.

4ـ در منطقه‌ رمله‌ نيروهاي ‌عراقي‌ از روستاي‌ مگاصيص‌ تا شرق‌ دحيمي‌3 گسترش‌ يافته‌اند و تجمع‌ آن‌ها بيشتر در 2 قطب‌ مگاصيص‌ و شرق‌ دحيمي‌3 است‌. در اين‌ منطقه‌ حدود 15 دستگاه‌ تانك ‌در شمال‌، غرب‌ و جنوب‌ مگاصيص‌ و 8 دستگاه‌ تانك‌ بين‌ روستاهاي‌ دحيمي‌2 و 3 استقرار دارند. در اين‌ منطقه‌ جمعاً حدود 15 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ مستقر است‌.

5ـ توپخانه‌ دشمن‌ از 5/1 كيلومتري‌ جنوب‌غربي‌ زين‌العابدين‌ به‌طرف‌ نيروهاي‌ خودي ‌شليك‌ مي‌كند.

6ـ در منطقه‌ سويداني‌ـ دغاغله‌ در شمال‌ روستاي‌ مگاصيص‌ 4 دستگاه‌ تانك‌ و در شرق‌ مگاصيص‌(در پشت‌ خاكريز) 12 دستگاه‌ تانك‌ و 4 دستگاه ‌نفربر بي‌.ام‌.پي‌ ديده‌ شده‌ كه‌ تراكم‌ آن‌ها بيشتر در 500 متري‌ مگاصيص‌ است‌. همچنين‌ در منطقه‌ دغاغله‌ در پشت‌ خاكريز اول‌ 2 دستگاه‌ تانك‌ و 5 دستگاه‌ نفربر بي‌.ام‌.پي‌ و در پشت‌ خاكريز(در نزديكي‌ الوان‌) بيش‌ از يك‌ دستگاه‌ تانك‌ و 4 دستگاه ‌نفربر بي‌.ام‌.پي‌ مشاهده‌ شده‌ است‌.

محور حميديه‌: 1ـ در جنوب‌ كرخه‌نور و جنوب‌شرقي‌ روستاي‌ كوهه‌ يك‌ دستگاه ‌بلدوزر در پشت‌ خاكريز در حال‌ فعاليت‌ ديده‌ شد. در اين‌ قسمت‌ از خاكريز سنگر نفرات‌ به‌فاصله‌ 80 متر از يكديگر ديده‌ شده‌ است‌. همچنين‌ 40 تا 50 نفر در امتداد خاكريز ديده‌ شده‌اند.

2ـ در 5/2 كيلومتري‌ جنوب‌غربي‌ روستاي‌ ازرك‌ 3 دستگاه ‌تانك‌ مشاهده‌ شد.

3ـ 3 عراده‌ توپ‌ سبك‌ در 300 متري‌ غرب‌ روستاي‌ بني‌تميم ‌ديده‌ شد. اين‌ توپ‌ها حدود 10 گلوله‌ به‌طرف‌ روستاي‌ براجعه‌ شليك‌ كردند.

بر اساس‌ همين‌ گزارش‌، برادران‌ پاسدار امروز به‌وسيله‌ خمپاره‌انداز موفق‌ شدند تلفات‌ و خسارات‌ زير را به‌دشمن‌ وارد سازند: انهدام‌ يك‌ دستگاه‌ لودر، چند سنگر گروهي‌، به‌آتش‌ كشيدن‌ يك‌ انبار مهمات‌ و به‌هلاكت‌ رساندن‌ بيش‌ از 15 نفر و زخمي‌ كردن‌ 20 نفر.

محور كارون‌: گشتي‌هاي‌ دشمن‌ در غرب‌ كارون‌ به‌سمت‌ مواضع‌ جديد خود تا                                       9 كيلومتري‌ غرب‌ دكل‌ ابوذر آمدند كه‌ احتمال‌ دارد موقعيت‌ گشتي‌هاي‌ خودي‌ در اين ‌محور به‌خطر بيفتد. تبادل‌ آتش‌ بین دشمن در غرب کارون و نیروهای خودی در شرق کارون ادامه‌ داشت‌ و نيروهاي‌ خودي‌ به‌تحكيم‌ مواضع ‌مشغول‌ هستند.

محور خونین‌شهر: امروز دشمن‌ نيروهاي‌ خودي‌ را زير آتش‌ قرار داد كه‌ با پاسخ ‌خمپاره‌انداز و آر.پي‌.جي‌ برادران‌ پاسدار آتش‌ دشمن‌ خاموش‌ شد. واحد خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مناطق‌ مختلف‌ بخش‌ اشغالي‌ خونین‌شهر را زير آتش‌ قرار دادند و تلفات‌ و خساراتي‌ وارد ساختند.

محور اروندكنار: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوردزفول،محورشوش

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...