شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 28 - دی - 1360

28/دی/1360

 

محور دزفول‌: تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ در جبهه‌هاي‌ دزفول‌ ادامه‌ داشت‌ و در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ تغيير قابل‌توجه‌اي‌ رخ‌ نداده‌ است‌.

محور شوش‌: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور بستان‌: در وضعيت‌ استقرار و استعداد نيروهاي‌ عراقي‌ تغييري‌ به‌وجود نيامده‌ است‌ و دشمن‌ همچنان‌ به‌تحكيم‌ مواضع‌ و ايجاد جاده‌ ارتباطي‌ بين‌ جبهه‌ چزابه ‌و جاده‌ شني‌ سوبله‌ـ اللّه‌اكبر مشغول‌ است‌. امروز 2 فروند هواپيماي‌ عراقي‌ در 2 مرحله‌ بر فراز منطقه‌ بستان‌ ظاهر شدند و به‌وسيله‌ بمب‌هاي‌ خوشه‌اي‌ قسمت‌ شرقي ‌نبعه‌ را بمباران‌ كردند كه‌ خسارات‌ و تلفاتي‌ در بر نداشت‌.

محور نيسان‌(جنوب‌غربي‌ سوسنگرد): تعدادي‌ از نيروهاي‌ عراقي‌ در منطقه‌ گشعم‌، جنوب‌ كرخه‌نور مستقر هستند كه‌ فعاليت‌ تك‌تيراندازان‌ و تيربارها در جهت‌ روستاي‌ موليه‌ در شرق‌ دغاغله‌ است‌. استعداد اين‌ نيروها مشخص‌ نشده‌ است‌. امروز 2 فروند هواپيماي‌ عراقي‌ مناطق‌ سويداني‌ و مگاصيص‌ را بمباران‌ كردند كه‌ تلفاتي‌ در بر نداشت‌. در اين‌ روز مواضع‌ نيروهاي‌ عراقي‌ زير آتش‌ دقيق‌ توپخانه‌ خودي‌ قرار داشت‌.

محور كرخه‌نور: بنا به‌گزارش‌ واصله‌ از حميديه‌ طي‌ 3 شب‌ اخير يك‌ دستگاه ‌لودر روبه‌روي‌ روستاي‌ حمودي‌فردوس‌ مشغول‌ ايجاد خاكريز بود و بلدوزرهاي ‌عراقي‌ نيز در تمام‌ شب‌ مشغول‌ كار بودند. همچنين‌ پياده‌هاي‌ عراقي‌ در كليه‌ مناطق ‌محور در حال‌ ايجاد سنگر ديده‌ شدند.

محور جاده‌ اهوازـ خونین‌شهر: اوضاع‌ اين‌ جبهه‌ عادي‌ بود و تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ با حجم‌ كم‌ ادامه‌ داشت‌. فعاليت‌ گشتي‌هاي‌ عراقي‌ در اين‌ منطقه‌ محدود است‌.

محور كارون‌: امروز حدود 20 دستگاه خودرو در حال‌ تخليه‌ اشيايي‌ در منطقه‌ سلمانيه‌(به‌‌مختصات‌ 97ـ38) بودند. هويت‌ اين‌ اشياء مشخص‌ نشده‌ است‌. تانك‌هاي‌ دشمن‌ نيز در مقابل‌ دكل‌ ابوذر از سنگر خارج‌ شدند و به‌طرف‌ نيروهاي‌ خودي‌ شليك‌ كردند.

محور خونین‌شهر: در جبهه‌ منصورون‌ تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ ادامه‌ داشت‌ و دشمن ‌همچنان‌ به‌فعاليت‌ مهندسي‌ در بخش‌ اشغالي‌ مشغول‌ است‌. در جبهه‌ محرزي‌ تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ ادامه‌ داشت‌. با اجراي‌ دقيق‌ آتش‌ توپخانه‌ ارتش‌ و ديده‌باني‌ برادران ‌پاسدار يك‌ خودرو و چند سنگر تجمعي‌ منهدم‌ شد و از فعاليت‌ لودرها جلوگيري‌ به‌عمل‌ آمد. از تلفات‌ وارده‌ اطلاع‌ دقيقي‌ در دست‌ نيست‌.

محور اروندكنار: اوضاع‌ جبهه‌ تغيير نكرده‌ و تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ با سلاح‌هاي ‌سبك‌ ادامه‌ داشت‌. امروز 2 فروند هواپيماي‌ عراقي‌ به‌حريم‌ فضايي‌ آبادان‌ تجاوز و منطقه‌ فرودگاه‌ را بمباران‌ كردند. از خسارات‌ احتمالي‌ گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

متفرقه‌: شاه حسین اردنی به‌مدت 30 ساعت به‌طور غیرمنتظره با صدام حسین و دیگر مقامات رژیم صدام دیدار کرد و به ‌اردن بازگشت. در مورد اين‌كه‌ چرا حسين‌ به‌جاي‌ ادامه‌ سفر خود به‌ديگر پايتخت‌هاي ‌عربي‌ به‌اردن‌ بازگشته‌، منابع‌ رسمي‌ چيزي‌ نگفتند. مع‌هذا گفته‌ مي‌شود حسين‌ براي ‌ديدار و گفتگو با نيكلاس‌ وليوتس‌ معاون‌ وزارت‌ خارجه‌ آمريكا كه‌ صبح‌ 27/10/60 به‌اردن‌ وارد شد، به ‌اردن‌ بازگشته‌ است‌.

 

پيوست گزارش‌ نوبه‌اي‌ شماره‌ 471 تاريخ‌ 28/10/1360

متن‌ به‌دست‌ آمده‌ از دشمن‌:

شماره‌: /اس‌/قادسيه‌ صدام/9523

                     تاريخ‌: 27/8/60

‌از: تيپ‌ زرهي‌ ابن‌الوليد

به‌: ليست‌(الف‌) گردان‌ 21 توپخانه‌ متوسط‌ و گروهان‌ 9 مهندسي‌ صحرايي‌

متن‌ نامه‌ سپاه‌ 4 سري‌ و فوري‌ شماره‌ 112 تاريخ‌ 25/8/60 كه‌ در نامه ‌فرماندهي‌ نيروهاي‌ شيب‌ سري‌ شماره‌ 1332 تاريخ‌ 29/8/60 به‌شما ابلاغ‌ شده‌، به‌‌شرح‌ زير ارائه‌ مي‌شود. نامه‌ سري‌ شماره‌ 20 تاريخ‌ 22/8/60 كميته‌ اهواز(مستقر در ميسان‌)، مطالب‌ زير اطلاع‌ واصله‌ از يكي‌ از واحدهاي‌ گشتي‌ رزمندگان‌ عربستـاني‌ نفـوذي‌ است‌. 1ـ واحدهايي‌ از ارتش‌ ايران‌ متشكل‌ از پياده‌ و زرهي‌ و پاسدار از نزديكي‌ پل‌ بيت‌يعقوب‌ روي‌ رودخانه‌ دز مستقر هستند.

2ـ درگيري‌ خونين‌ بين ‌ارتش‌ و پاسداران‌ صورت‌ گرفته‌ كه‌ عده‌ زيادي‌ كشته‌ و آمبولانس‌ها در حال‌ انتقال‌ كشته‌ها و مجروحين‌ مشاهده‌ شدند.

3ـ پس‌ از درگيري‌، نيروهايي‌ كه‌ در نزديكي‌ پل ‌بيت‌يعقوب‌ مستقر بودند، به‌جاي‌ ديگري‌ منتقل‌ شدند.

4ـ در هفت‌تپه‌ 400 داوطلب ‌شخصي‌ و در دهات‌ بين‌ دشك100 نفر از بسيجي‌ها مستقر هستند.

5ـ در يك‌ كيلومتري‌ شوشتر فرودگاهي‌ در دست‌ ساختمان‌ است‌.

6ـ واحدهايي‌ از ارتش‌ ايران ‌نزديك‌ حميدآباد مستقر هستند.

7ـ روحيه‌ ارتش‌ ايران‌ ضعيف‌ و ميزان‌ فرار در بين ‌آن‌ها زياد است‌.

8ـ در تهران‌ فعلاً تظاهرات‌ ضدرژيم‌ به‌طور مستمر و روزانه‌ ادامه ‌دارد.

9ـ بيشتر راه‌ها شب‌ها به‌وسيله‌ مجاهدين‌ خلق‌ بسته‌ مي‌شود.

                                                        سرگرد ستاد عبدالصمد حسن‌ يوسف‌

                                                        از طرف/فرمانده‌ تيپ‌ زرهي‌ ابن‌الوليد.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوردزفول،محورشوش

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...