شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 19 - اسفند - 1360

19/اسفند/1360

 

محور دزفول‌: در مناطق‌ تپه‌چشمه‌ و كرخه‌ تبادل‌ آتش‌ ادامه‌ داشت‌. در شب‌ 18/12/60 شدت‌ آتش‌ دشمن‌ بيشتر بود كه‌ 2 تن‌ از نيروهاي‌ خودي‌ مجروح ‌شدند. ضمناً تعداد معدودي‌ از لودرهاي‌ عراقي‌ در مناطق‌ مذكور به‌كار مشغول ‌بودند.

محور شوش‌: دشمن‌ نيروهاي‌ خود را در تپه‌هاي‌ كوچك‌ عنكوش‌ تقويت‌ كرده‌ و به 4 ديدگاه‌ رسانده‌ است‌. همچنين‌ در زعن‌ نيروهاي‌ خود را به‌استعداد 2 ديدگاه‌ افزايش‌ داده‌ است‌. مختصات‌ مناطق‌ مذكور در گزارش‌هاي‌ بعدي‌ خواهد آمد. دشمن ‌مبادرت‌ به‌ترميم‌ جاده‌هاي‌ تداركاتي‌ خود در منطقه‌ شوش‌ كرده‌ است‌.

محور بستان‌: 1ـ دشمن‌ همچنان‌ به‌شدت‌ مشغول‌ تحكيم‌ مواضع‌ و ايجاد جاده‌ در قسمت‌ رمل‌ها است‌. اخيراً فعاليت‌ زيادي‌ در جناح‌ شمالي‌ جاده‌ شني‌ در پشت ‌خاكريز(محلي‌ كه‌ جاده‌ شني‌ قطع‌ و مسدود شده‌) از خود نشان‌ مي‌دهد. همچنين ‌دشمن‌ سعي‌ در خشك‌ كردن‌ آب‌ بين‌ 2 جاده‌ را دارد و 20 دستگاه‌ كمپرسي‌ و 4 دستگاه‌ لودر و بلدوزر در اين‌ قسمت‌ به‌كار مشغول‌ هستند.

2ـ پرواز هلي‌كوپترها روزانه‌ انجام‌ مي‌شود و اخيراً توجه‌ بيشتري‌ به‌منطقه‌ هور از خود نشان‌ مي‌دهند. لازم‌ به‌تذكر است‌ كه‌ يكي‌ از اهداف‌ هلي‌كوپترهاي‌ دشمن‌ جلوگيري‌ از فعاليت‌ شناسايي ‌نيروهاي‌ خودي‌ است‌ كه‌ تا حدودي‌ موفق‌ بوده‌اند.

3ـ دشمن‌ اقدام‌ به‌حفر كانالي‌ از ابتداي‌ خاكريز اول‌ خود به‌طرف‌ رخنه‌ كرده‌ و جلوي‌ اين‌ كانال‌ را با سيم‌خاردار پوشانده‌ است‌. اين‌ كانال‌ تا آخرين‌ محل‌ رخنه‌ ادامه‌ دارد.

محور نيسان‌(جنوب‌غرب‌ سوسنگرد): آب‌ رودخانه‌ نيسان‌ زياد شده‌ و در بعضي‌ نقاط‌ قسمتي‌ از زمين‌هاي‌ اطراف‌ را فرا گرفته‌ است‌. همچنين‌ قسمتي‌ از جاده ‌سوسنگردـ هويزه‌ را آب‌ پوشانده‌ و ارتفاع‌ آب‌ در بعضي‌ نقاط‌ به 50 سانتيمتر از سطح‌ جاده‌ مي‌رسد. امروز آتش‌ پراكنده‌ بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ ادامه‌ داشت‌ و از شدت‌ كمتري‌(نسبت‌ به‌روزهاي‌ قبل‌) برخوردار بود. امروز روستاي‌ هوفل‌ به‌‌وسيله‌ هواپيماهاي‌ عراقي‌ بمباران‌ شد و فقط‌ به‌چند رأس‌ از احشام‌ آسيب‌ وارد شد.

محور كرخه‌نور(حميديه‌): گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور جاده‌ اهوازـ خونین‌شهر(غرب‌ اهواز): طي‌ 24 ساعت‌ گذشته‌ اوضاع‌ كلي ‌منطقه‌ غرب‌ اهواز نسبتاً آرام‌ بود و تبادل‌ آتش‌ به‌طور پراكنده‌ بين‌ طرفين‌ ادامه ‌داشت‌. طي‌ چند روز اخير دشمن‌ از تفنگ‌ 106 ميليمتري‌ براي‌ زير آتش‌ قرار دادن‌ مواضع‌ نيروهاي‌ خودي‌ استفاده‌ مي‌كند.

محـور كارون‌: بنا به‌گـزارش‌هاي‌ واصـله‌ از دارخـوين‌: 1ـ در روز 15/12/60 تعدادي‌ نيروي‌ پياده‌ به‌وسيله‌ يك‌ دستگاه‌ ميني‌بوس‌ به‌غرب‌ كارون‌ آمدند. همچنين‌ گشتي‌هاي‌ دشمن‌ در شب‌ فعاليت‌ بيشتري‌ نشان ‌مي‌دهند و تا نزديكي‌ رودخانه‌ كارون‌ جلو آمده‌ و كمين‌ مي‌كنند.

2ـ در روز 18/12/60 يك‌ فروند هواپيماي‌ عراقي‌ بر فراز منطقه‌ دارخوين‌ ظاهر شد و بدون ‌فرو ريختن‌ بمب‌ پس‌ از پرواز بر فراز مواضع‌ خودي‌ و دشمن‌ منطقه‌ را ترك‌ كرد.

3ـ در روز 18/12/60 به‌وسيله‌ نيروهاي‌ خودي‌ يك‌ انبار مهمات‌ به‌آتش‌ كشيده‌ شد.

4ـ امروز تردد خودروهاي‌ حامل‌ نيرو در منطقه‌ مشاهده‌ شد. با توجه‌ به‌قرائن‌ موجود احتمالاً دشمن‌ در حال‌ تعويض‌ نيرو بوده‌ است‌. ضمناً فعاليت‌ مهندسي‌ در اين‌ روز زياد بود و نيروهاي‌ عراقي‌ در حال‌ ساختن‌ سنگرهاي‌ گروهي‌ و انفرادي‌ بودند.

5ـ طي ‌چند روز اخير دشمن‌ دست‌ به‌ايجاد ميادين‌ مين‌ جديدي‌ در كناره‌ رودخانه‌ كارون‌ روبه‌روي‌ روستاي‌ مارد زده‌ است‌.

6ـ بعدازظهر امروز توپخانه‌ دشمن‌ به‌طور نسبتاً شديد و بي‌سابقه‌ مناطق‌ دارخوين‌ و شادگان‌ را زير آتش‌ قرار داد.

محور خونین‌شهر: طي‌ 24 ساعت‌ گذشته‌ اوضاع‌ كلي‌ منطقه‌ خونین‌شهر عادي‌ گزارش ‌شده‌ است‌ و تبادل‌ آتش‌ به‌طور پراكنده‌ در جبهه‌هاي‌ منصورون‌ و محرزي‌ ادامه ‌داشت‌. واحد خمپاره‌انداز برادران‌ پاسدار مناطق‌ مختلفي‌ از بخش‌ اشغالي‌ را كه‌ از قبل ‌شناسايي‌ شده‌ بود، هدف‌ قرار دادند و تلفاتي‌ به‌نيروهاي‌ عراقي‌ وارد ساختند كه‌ از ميزان‌ دقيق‌ آن‌ اطلاعي‌ در دست‌ نيست‌.

محور اروندكنار: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محوردزفول،محورشوش

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...