شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 10 - فروردین - 1361

10/فروردین/1361

 

محور عين‌خوش‌ و رقابيه‌: طي‌ 24 ساعت‌ گذشته اوضاع‌ مناطق‌ فوق‌ نسبتاً آرام‌ بود و نيروهاي‌ خودي‌ بر كليه ‌اهداف‌ خود دست‌ يافته‌ و ضمن‌ در دست‌ داشتن‌ تمامي‌ مناطق‌ استراتژيك‌ و مرتفع‌ منطقه كاملاً بر اوضاع‌ مسلط‌ بودند و آماده‌ سركوب‌ هر‌گونه‌ حركت‌ احتمالي‌ دشمن‌ هستند. هر چند نيروهاي‌ رو به‌زوال‌ دشمن‌ ديگر توان‌ رويارويي‌ با نيروهاي‌ اسلام‌ را ندارند و جز فرار از صحنه‌ نبرد قادر به‌انجام‌ حركت‌ ديگري‌ نخواهند بود.

محور بستان‌: گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور نيسان‌(جنوب‌غرب‌ سوسنگرد): بنا به‌‌گزارش‌ واصله‌ از سوسنگرد طي‌ 2 روز اخير دشمن‌ اقدام‌ به‌‌ويران‌كردن‌ كليه‌ منازل‌ بخش‌ هويزه‌، به‌جز چند خانه‌ كرد و اكثر درختان‌ را نيز قطع‌ كرده‌ است‌. دشمن‌ جديداً 3 برجك ‌ديده‌باني‌ ايجاد كرده‌ است‌. يكي‌ از آن‌ها در منطقه‌ روستاي‌ گشعم‌ در 3 كيلومتري‌ رودخانه‌ نيسان‌، برجك‌ دوم‌ در بين ‌روستاهاي‌ بعينيه‌ و نيسان‌ در كنار كرخه‌نور و 4 كيلومتري‌ رودخانه‌ نيسان‌ و برجك‌ سوم‌ در شمال‌ يزدنو در 5 كيلومتري ‌رودخانه‌ نيسان‌ قرار دارد. مختصات‌ محل‌هاي‌ فوق‌ در گزارش‌هاي‌ بعدي‌ به‌‌اطلاع‌ خواهد رسيد.

محور كرخه‌نور(حميديه‌): گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور غرب‌ اهواز: امروز توپخانه‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي مواضع‌ نيروهاي‌ عراقي‌ را در غرب‌ اهواز زير آتش‌ قرار داد كه‌ از طرف‌ توپخانه‌ دشمن‌(برخلاف‌ روزهاي‌ قبل‌) پاسخي‌ داده‌ نشد.

محور كارون‌: 1ـ در ساعت 16:00 امروز، 3 فروند هلی‌کوپتر دشمن از رودخانه قصبه عبور کردند و مـدت 5/1 سـاعت منطقه شرق کـارون(بین جـاده‌های آبـادان‌ـ ماهشهر و آبادان‌ـ اهواز) را هدف قرار دادند که ضمن انهدام 2 دستگاه خودرو 6 تن شهید و 2 تن مجروح شدند. لازم به‌توضیح است که یک فروند از این هلی‌کوپترها در شرق کارون سقوط کرد.

2ـ امروز در غرب کارون مقابل دارخوین، درگیری شدیدی بین 2 دسته از نیروهای دشمن صورت گرفت. علت بروز چنین مسأله‌ای هنوز مشخص نشده است و تحقیق بیشتر در این مورد ادامه دارد.

3ـ بنا به‌خبر واصله دشمن به‌علت طغیان رودخانه کارون و نفوذ آب به‌درون سنگرها اکثر مواضع خود را در منطقه بین سیدعبود و پادگان حمید تخلیه کرده و مواضع خود را به غرب جاده اهوازـ خونین‌شهر انتقال داده است.

4ـ در گزارش واصله از آبادان آمده است پس از دستور آماده‌باش سراسری از طرف ارتش جمهوری اسلامی، دشمن اقدام به‌تغییر مواضع تانک‌ها و جابه‌جایی تعدادی از تانک‌های خود کرده است و تعدادی تانک در خطوط اول و دوم مستقر کرد. همچنین صدای فعالیت لودر و تردد خودروهای عراقی در طول شب به‌گوش می‌رسید.

محور خونین‌شهر: امروز توپخانه‌ دوربرد دشمن شامل‌ 4 عراده‌ توپ‌ 120 ميليمتري‌ مستقر در منطقه‌ عرايض‌ در مدت‌ كمتر از يك‌ ساعت 105 گلوله‌ روي‌ شهر آبادان‌ و تأسيسات‌ نفتي‌ شليك‌ كردند. در اين‌ روز در اطراف‌ خونین‌شهر تردد نسبتاً زيادي‌ از خودروها‌ به‌چشم‌ مي‌خورد ولي‌ در داخل‌ شهر رفت‌و‌آمد بسيار كم‌ و محدود بود. همچنين‌ به‌وسيله‌ خمپاره‌ 82 ميليمتري‌ و آر.پي‌.جي‌ نيروهاي‌ خودي‌ چند سنگر گروهي‌ منهدم‌ شد و تعدادي‌ از آنان‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند.

محور اروندكنار: در طول‌ شب‌ 9/1/61 دشمن‌ به‌‌طور پراكنده‌ مواضع‌ خودي‌ را زير آتش‌ قرار داد كه‌ آسيبي‌ به‌نيروهاي‌ خودي‌ وارد نيامد. امروز تردد كمپرسي‌های‌ دشمن‌ در حالي‌ كه‌ شن‌ به‌طرف‌ فاو حمل‌ مي‌كردند، روي‌ جاده‌ فاو‌ـ بصره‌ مشاهده‌ شد.

متفرقه‌: منطقه‌ دهلران‌: دشمن‌ پل‌ باغ‌ طالقاني‌ را منفجر كرده‌ است‌. همچنين‌ از باغ‌ها و تپه‌هاي‌ بالاي‌ موسيان ‌عقب‌نشيني‌ كرده‌اند و هر چه‌ نيرو در اين‌ منطقه‌ داشتند، براي‌ تأمين‌ ديده‌باني‌ روي‌ تپه‌ مستقر كرده‌اند تا منطقه‌ را تحت‌نظر داشته‌ باشند.

منطقه‌ ايلام‌: بنا به‌‌گزارش‌ رسيده‌ از منطقه‌ مهران،‌ دشمن‌ حدود يك‌ گروهان‌ پياده‌ مكانيزه‌ و يك‌ گروه‌ تانك‌ از نيروهاي‌ خود را به‌‌منطقه‌ جنوب‌ انتقال‌ داده‌ است‌.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محور عین خوش،محوررقابیه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...