شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 24 - فروردین - 1361

24/فروردین/1361

 

محور عين‌خوش‌ و رقابيه‌: طبق‌ گزارش‌ واصله‌ از سپاه‌ منطقه‌ 7 به‌نقل‌ از يك‌ پناهندة‌ عراقي،‌ دشمن‌ اخيراً اقدام‌ به‌جمع‌آوري‌ نيرو از شهرها كرده‌ است‌ و قصد دارد در منطقه‌ رقابيه‌ و فكه دست‌ به‌حمله‌ بزند. به‌احتمال‌ زياد هدف ‌دشمن‌ از اين‌ حمله‌ احتمالي دست‌ يافتن‌ به‌مواضع‌ و مناطق‌ تحت‌‌تصرف‌ نيروهاي‌ خودي‌ است‌. از اوضاع‌ منطقه‌ و وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ در اين‌ محور، گزارشي‌ نرسيده‌ است‌.

محور بستان‌: بنا به‌‌گزارش‌ واصله‌ از بستان‌، دشمن‌ نيروهاي‌ خود را تا پشت‌ رمل‌هاي‌ سوبله‌ عقب‌ كشيده‌ و در اين ‌محل‌ در حالت‌ پدافند به‌سر مي‌برد. نيروهاي‌ دشمن‌ با استفاده‌ از رمل‌هاي‌ مرتفع‌ بين‌ سوبله‌ و صفريه‌ و نيز از صفريه‌ به‌طرف‌ رشيده‌ و سپس‌ طاووسيه پدافند مي‌كنند. ضمناً دشمن‌ فعالانه‌ در حال‌ احداث‌ يك‌ خاكريز در امتداد نوار مرزي‌ و تحكيم‌ مواضع‌ است‌. لازم‌ به‌توضيح‌ است‌ كه‌ نيروهاي‌ عراقي‌ هنوز از جاده‌ شني‌ عقب‌نشيني‌ نكرده‌اند.

محور نيسان‌(جنوب‌غرب‌ سوسنگرد): دشمن‌ به‌شدت‌ مواضع‌ خودي‌ را در جنوب‌ رودخانه‌ نيسان‌ و منطقه ‌گشعم‌ و حاج‌فرحان‌ و ساريه‌ ثبت‌ تير مي‌كند. همچنين‌ دشمن‌ مشغول‌ مين‌گذاري‌ منطقه‌ گشعم‌ است‌. امروز تردد خودروهاي‌ عراقي‌ به‌مقدار زياد مشاهده‌ شد. دشمن‌ نيروهاي‌ خود را در منطقه‌ جراحيه‌ تا حدودي‌ تقويت‌ كرده‌ و مبادرت‌ به‌اعزام‌ گشتي‌ كرده‌ است‌.

محور كرخه‌نور(حميديه‌): در 24 ساعت‌ گذشته‌ تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ و ضعيف‌ بين‌ نيروهاي‌ خودي‌ و دشمن‌ ادامه ‌داشت‌ و تغيير قابل‌ملاحظه‌اي‌ در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ در طول‌ دوره‌ مشاهده‌ نشده‌ است‌.

محور غرب‌ اهواز: دشمن‌ در اين‌ منطقه‌ به‌‌طور پراكنده‌ اقدام‌ به‌ثبت‌ تير مواضع‌ خودي‌ كرده‌ است‌. اوضاع‌ كلي ‌منطقه‌ عادي‌ بوده‌ و تغيير عمده‌اي‌ در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ ديده‌ نشده‌ است‌.

بنا به‌‌گزارش‌ واصله‌ از حميديه فعاليت‌ توپخانه‌ دشمن‌ در منطقه‌ فرسيه‌ به‌مقدار زياد كاهش‌ يافته‌ است‌. ضمناً آبي‌كه‌ دشمن‌ در مناطق‌ جنوب‌ روستاي‌ سيدجابر و محمدحسن‌ رها كرده‌ بود، رو به‌افزايش‌ است‌ و طي‌ چند روز اخير حدود 10 سانتيمتر بالا آمده‌ است‌.

محور كارون‌: بنا به‌‌گزارش‌ واصله‌ از آبادان،‌ به‌‌علت‌ طغيان‌ آب‌ رودخانه‌ كارون‌ دشمن‌ مجبور به‌ترك‌ مواضع‌ و كانال ‌خود در كناره‌ رودخانه‌ شد. در روز 23/1/61 تبادل‌ آتش‌ پراكنده‌ بين‌ طرفين‌ ادامه‌ داشت‌ و بر اثر آتش‌ دشمن‌ تعدادي‌ از آنان‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند و فعاليت‌ آمبولانس‌ها در منطقه‌ مشاهده‌ شد. امروز تعدادي‌ از لودرهاي‌ دشمن‌ در پشت‌ خاكريزهاي‌ اول‌ و دوم‌ مشغـول‌ كار بودند. ضمناً تردد خودروها روي‌ جـاده‌ اهواز‌ـ خونین‌شهر به‌‌طور معمول‌ ادامه‌ داشت‌.

محور خونین‌شهر: 1ـ دشمن‌ در اين‌ منطقه‌ به‌‌طور پراكنده‌ اقدام‌ به‌ثبت‌ تير مواضع‌ خودي‌ كرد. اوضاع‌ كلي‌ منطقه‌ عادي ‌بوده‌ و تغيير عمده‌اي‌ در وضعيت‌ نيروهاي‌ عراقي‌ ديده‌ نشده‌ است‌.

2ـ حداقل‌ يك‌ ضدهوايي‌ همراه‌ با تعداد نسبتاً زيادي‌ از افراد دشمن‌ در كوي‌ طالقاني‌(به‌‌مختصات‌ 72350‌ـ28450) مشاهده‌ شده‌ است‌. لازم‌ به‌تذكر است‌ كه‌ نيروهاي‌ دشمن‌ در كوي‌ طالقاني‌ به‌‌خصوص‌ در خيابان‌ خليج ‌فارس‌ تقويت‌ شده‌اند. چند دستگاه‌ تانك‌ نيز از آخر نخل‌هاي‌ حوالي‌ روستاي‌ عريض‌ به‌طرف‌ مواضع‌ خودي‌ شليك‌ مي‌كردند. اخيراً خودروهاي‌ زيادي‌ از دشمن‌ در محوطه‌ انبارهاي‌ عمومي‌ مستقر شده‌ است‌.

3ـ امروز به‌‌وسيله‌ آتش‌ نيروهاي‌ خودي،‌ يك‌ موضع‌ ديده‌باني‌ دشمن‌ هدف‌ واقع‌ شد‌ و از فعاليت‌ سنگرسازي‌ آن‌ها ممانعت‌ به‌‌عمل‌ آمد.

4ـ بنا به‌‌گزارش‌ ديگري‌ از خونین‌شهر امروز يك‌ آتش‌سوزي‌ عظيم‌ در يكي‌ از انبارهاي‌ بندر به‌وقوع‌ پيوست که علت‌ آن ‌هنوز مشخص‌ نشده‌ است‌. به‌‌وسيله‌ آتش‌ كاتيوشاي‌ خودي،‌ يك‌ خودرو منهدم‌ شد و با آتش‌ برادران‌ نيز تعدادي‌ كشته‌ و زخمي‌ شدند.

محور اروندرود: در گزارش‌ واصله‌ از آبادان‌ آمده‌ است‌ كه‌ امروز به‌‌وسيله‌ آتش‌ برادران يك‌ سنگر اجتماعي‌ دشمن ‌منهدم‌ شد و حدود 8 نفر كشته‌ و زخمي‌ شدند. همچنين‌ با آتش‌ توپخانة‌ خودي تعدادي‌ از افراد دشمن‌ به‌‌هلاكت‌ رسيدند. لودر دشمن‌ در اين‌ روز در غرب‌ اسكله11 در قسمت‌ عمق‌ مواضع‌ آن‌ها فعاليت‌ مي‌كرد.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،محور عین خوش،محوررقابیه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...