شهید

شهید باقری

شهید حسن باقری

حسن باقری

سردار

پایگاه نشر آثار,دفاع مقدس

فرمانده

اطلاعات عملیات

موسسه شهید حسن باقری

غلامحسین افشردی

یادداشت های شهید حسن باقری
نرم افزار چندرسانه ای معجزه انقلاب
مستند آخرین روزهای زمستان
کتاب روزنوشت
کتاب یادداشت ها
عملیات والفجر مقدماتی
عملیات مولای متقیان
یادگاری
  • باید به خود جرأت داد .... ... شهید حسن باقری
  • برادران علی‌الخصوص فرماندهان مسئول توجه داشته باشندکه کنترل زبان خود را در دست گیرند تا لازم نشده است مطلبی را نگ ... شهید حسن باقری
  • هرگز نباید به دشمن آسایش فکری داد تا بتواند طرح‌ریزی کند؛ باید متکی به تخریب ابتکار عمل دشمن قبل از وقوع هر حمله& ... شهید حسن باقری
  • فرماندهان با برنامه‌ریزی صحیح اوقاتی را برای سخنرانی و صحبت کردن برای نیروهای خود اختصاص بدهند تا حجت را تمام کرد ... شهید حسن باقری
  • یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیر ... شهید حسن باقری
  • بی‌تعارف بگویم؛ آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند، خوب هم نمی‌تواند بجنگد. ... شهید حسن باقری
  • شکست وقتی است که ما وظیفه‌مان را انجام ندهیم. ... شهید حسن باقری
  • اگر شهید نشویم هیچ جوابی نداریم که در روز قیامت بدهیم. ... شهید حسن باقری
  • مگر نه این بود که وقتی در صحنه جنگ از حضرت علی‌ابن‌ ابیطالب مسأله نماز می‌پرسند جواب می‌دهد و در ا ... شهید حسن باقری
  • تا زمانی که این بانگ الله‌اکبر هست مبارزه هم هست، تا زمانی که ظلمتی هست تا زمانی که کفر هست مبارزه هم هست شکلش فر ... شهید حسن باقری
تاریخ : 8 - تیر - 1361

8/تیر/1361

 

قرارگاه قدس: تیپ نور: برادران مستقر در هور با یک گروه گشتی 6 نفره ستون‌پنجم دشمن درگیر شدند و سه نفر آنان را کشته و یا زخمی کردند.

تیپ بیت‌المقدس: دشمن در تاریخ 7/4/1361 تا ساعت 9:00 مشغول احداث خاکریزی روبه‌روی خاکریز مرزی و اصلی خود بود.

قرارگاه فجر: تیپ امام سجادعلیه‌السلام: 1ـ از مختصات 08ـ16 تا 10ـ16 تـردد دشمن زیاد شده و در 200 متری خاکریز دشمن صدای نقل‌و‌انتقالات شنیده می‌شود. همچنین در انتهای مسیر، تپه‌ای قرار دارد که بالای آن 4 سنگر دیده‌بانی مشاهده شد.

2ـ از مختصات 12ـ16 تا 13ـ16 در نزدیکی خاکریز دشمن میدان مین منظمی قرار دارد که قسمت اول آن مین منور است. عمق میدان حدود 80 متر است و جاده‌ای در آن نزدیکی قرار دارد که به‌خاکریز دشمن منتهی می‌شود.

3ـ از مختصات 19ـ16 تا 12ـ16 برادران تا 50 قدمی میدان مین دشمن پیش ‌رفتند و پایه‌ها(نبشی) اطراف میدان مین را مشاهده و پس از عبور از پایه‌ها، میدان مین را شناسایی کردند که نوع مین‌های کار گذاشته، گوجه‌ای و ضدنفر بوده‌ است.

قرارگاه فتح: تیپ 17 قم: دشمن همچنان مشغول تحکیم مواضع خود است و صدای لودر و بلدوزر شنیده می‌شود. در قسمت پیچ شهادت، آتش توپخانه و خمپاره 60 میلیمتری خیلی زیاد بود که پاسخ لازم داده شد. تردد خودروهای دشمن در این منطقه زیاد است.

تیپ امام حسینعلیه‌السلام: 1ـ در سمت راست پاسگاه کوت‌سواری، فعالیت دشمن زیاد بود و 3 دستگاه بیل‌مکانیکی کانال را لایروبی می‌کرد. دشمن یک تپه دیده‌بانی سمت چپ پاسگاه ایجاد کرده است.

2ـ دشمن در اطراف پاسگاه بوبیان خاکریزهای فراوانی ایجاد کرده و سنگرهای تانک نیز مشاهده می‌شود.

3ـ در ساعت 16:20 تاریخ 6/4/1361، 2 فروند هلی‌کوپتر راکت‌دار دشمن سمت چپ پاسگاه بوبیان در حال گشت مشاهده شد. همچنین در تاریخ 5 و 6/4/1361 خودروهای دشمن، حامل نیرو به‌منطقه وارد شدند.

تیپ کربلا: آتش دشمن به‌خصوص خمپاره 60 میلیمتری زیاد بوده و کانال‌های زمینی در پشت میدان مین دشمن در امتداد هم مشاهده شد. تردد خودروهای دشمن نسبت به روزهای گذشته زیادتر شده و تریلی تانک‌بر حامل تانک نیز مشاهده شد.

قرارگاه نصر: تیپ عاشورا و تیپ دزفول: 1ـ تردد خودروهای دشمن از جنوب به‌شمال در محور پاسگاه بوبیان افزایش یافته است.

2ـ سمت چپ پاسگاه بوبیان و سمت راست پاسگاه کوت‌سواری در 2100 متری خاکریز خودی، میدان مین دشمن قرار دارد. همچنین برادران در شمال سیل‌بند عرایض تا حدود 1840 متری خاکریز خودی(70 متری خاکریز دشمن) جلو رفتند ولی اثری از میدان مین مشاهده نشد.

3ـ نیروهای دشمن در سمت راست پاسگاه بوبیان به‌صورت پراکنده به‌فاصله 2 تا 3 متری پشت سیم‌خاردار جلوی خاکریزشان مشغول حفر کانال به‌طول تقریبی یک کیلومتر هستند.

تیپ امام رضاعلیه‌السلام: 1ـ آتش دشمن نسبت به روزهای گذشته از شدت بیشتری برخوردار بود و نیروهای دشمن نسبت به روزهای گذشته کمتر شده‌اند.

2ـ در سمت چپ سیل‌بند عرایض در 1800 متری، میدان مین و سنگرهای کمین دشمن قرار دارد.

محور جزیره مینو: در ساعت 12:30 تاریخ 6/4/1361 تردد خودروهای دشمن روی جاده فاوـ بصره زیاد گزارش شده که اکثراً حامل نفرات بودند. در طول دوره تبادل آتش بین طرفین با برتری آتش نیروهای اسلام ادامه داشت. همچنین توپخانه دشمن روبه‌روی بغلانیه درمختصات 552ـ285 قرار دارد.

محور کناره‌اروند: تبادل آتش بین طرفین برقرار بود. تردد خودروهای دشمن در جاده فاو‌ـ بصره، زیاد بودند که اکثراً کانتینرهای حامل مهمات، به‌سمت فاو در حال حرکت مشاهده شدند. همچنین نفرات زیادی پشت پاسگاه شطیط در خاکریزهای توپخانه و پارک موتوری مشاهده شد.

 

کلمات کلیدی :
حسن باقری،شهید حسن باقری،موسسه شهید حسن باقری،غلامحسین افشردی،قرارگاه قدس،تیپ نور

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه نشر آثار شهید حسن باقری
  • فیلم

    یک انتخاب سخت

  • عکس

    باید دشمن را شناخت

  • صوت

    عشق اینجاست

حسن باقری به دلیل این‌که در محورهای مختلف اطلاعات‌ عملیات داشت اطلاعات را جمع‌بندی خوبی کرده بود و ارائه داد. حسن باقری یک گزارش شسته، رفته و کامل و دقیق نسبت به خطوط خودی و دشمن ارائه ... ادامه مطلب ...
حسن باقری به صورت سریع وارد سپاه شد و رفت یک حرکتی کرد. حرکت تندی که همان‌جا مشخص شد که این برادر یک آدم پر‌جوش و خروش است و خیلی دنبال مسائل می‌رود. ادامه مطلب ...